توسعه مترو، نسخه شفابخش هوای تهران

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: باور دارم که نسخه ای موثرتر از زیرساخت مترو برای تضمین هوای پاک در کلانشهر تهران وجود ندارد.

 به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، هابیل درویشی امروز «سه شنبه» در جریان دیدار میدانی از کارگاه های مترو در دست ساخت شهر تهران افزود: امروز با وجود شرایط سخت بودجه ای که بخش مهم آن ناشی از اجرانشدن تعهدات دولت در پرداخت ۵۰ درصدی تامین مالی پروژه های توسعه مترو تهران است همزمان در چندین پروژه مهم مترو منجمله خطوط ۶ و ۷ مترو فرودگاه مهرآباد، خط مترو تهران – پرند و نیز برخی ایستگاه های باقی مانده خط سه در حال فعالیت هستیم. 
وی که همزمان با ۲۹ دی ماه روز هوای پاک در جمع کارگران و مهندسین سخن می گفت خاطرنشان کرد: کارگران و مهندسین بخش توسعه مترو تهران با روحیه ستودنی و جهادی، سخت ترین و پیچیده ترین شرایط را متحمل می شوند تا شهروندان در روی سطح شهر به دلیل آلودگی هوا و حفظ سلامتی، ماسک به دهان نباشند و با خیال آسوده و در آرامش زندگی کنند؛ زیرا جامعه سالم مرهون خانواده های سالم و جوانان بانشاط است. 
درویشی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در جریان افتتاح نیمه شمالی خط سه مترو تهران در شهریور ماه جاری مبنی بر این که دولت مترو را سریع ترین و بهترین مسیر حمل و نقل در تهران می داند و مصمم است آن را توسعه دهد زیرا با توجه به مشکلاتی که در زمینه محیط زیست و آلودگی هوا نیز وجود دارد توسعه مترو بسیار مفید است. 
وی گفت: انتظار داریم که وعده های دولت در این باره و نیز قول وزیر نفت برای تامین ناوگان مترو تهران تحقق پیدا کند تا در سال های آینده با انجام خطوط در دست احداث، بخش مهم مشکلات حمل و نقلی تهران و آلودگی ناشی از آن برطرف شود. 
وی افزود: به همان اندازه که دولت بخش مهمی از بودجه را به بهداشت و درمان اختصاص می دهد لازم است که در تامین بودجه مترو تهران نیز توجه جدی داشته باشد زیرا در طول این سالیان همه به این نتیجه رسیده اند که هیچکدام از شیوه ها برای برطرف کردن آلودگی هوا کارساز نبوده و موثرترین نسخه برای هوای تهران، همانا زیرساخت مترو است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: تا زمانی که به این باور نرسیم که مترو راه حل اساسی برای مشکلات زیست محیطی کلانشهر تهران است مجبوریم برای حفظ سلامتی شهروندان، بخش اعظمی از بودجه را به بهداشت و درمان اختصاص دهیم؛ بی آنکه بپذیریم، شهروندان تاوان تحقق نیافتن وظایف مسئولان را می پردازند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.