کری: عربستان نمی تواند بمب اتمی بخرد/ ریاض به ان.پی.تی احترام بگذارد

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا درباره امکان خرید سلاح اتمی از سوی عربستان سعودی با تاکید بر اینکه ریاض باید به قوانین ان.پی.تی (معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ) احترام بگذارد، گفت که عربستان به همین سادگی نمی تواند بمب اتمی بخرد.

 وزیر امور خارجه آمریکا در ویژه برنامه «ولف بلیتزر» سی.ان.ان درمورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه عربستان سعودی ممکن است دست به خرید سلاح اتمی بزند، اظهار داشت: این کار ساده ای نیست و قطعا عواقبی برای ریاض خواهد داشت.
کری به صراحت گفت: ما هم این حرف ها را شنیده ایم، شما (عربستان) نمی توانید به همین سادگی یک بمب اتمی بخرید و آن را منتقل کنید.
مجری برنامه سی.ان.ان خطاب به کری گفت: چرا؟ آنها (عربستان) که پول زیادی دارند.
وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ داد: این اقدام برای عربستان عواقبی به دنبال خواهد داشت. عواقب ان.پی.تی (معاهده منع گسترش سلاح های اتمی) متوجه عربستان خواهد شد.
کری افزود: باور دارم که عربستان خود می داند که این امر (خرید بمب اتم) نه تنها آنها را امن تر نخواهد ساخت، بلکه (خرید وانتقال بمب اتمی) کار ساده ای نیست، چرا آنچه بر ایران گذشت، عربستان نیز در معرض آن قرار خواهد داد. عربستان باید به قوانین ان.پی تی احترام بگذارد. 
به گزارش ایرنا، عربستان سعودی در طول بیش از دو سال مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، همپای رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات سازنده جمهوری اسلامی ایران با غرب سنگ اندازی کرد و بارها خشم خود را در گفتار و رفتارهای غیردیپلماتیکش درباره برجام (توافق هسته ای) نشان داده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.