روزنامه جنگ پاکستان: پادشاه عربستان، خواستار حل اختلافات با ایران است

یک روزنامه معتبر پاکستان روز سه شنبه نوشت: پادشاه عربستان در دیدار «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیات همراه گفته که خواهان ترویج مناسبات برادرانه با کشورهای اسلامی به ویژه حل مسالمت آمیز اختلافات با تهران است.

خبرنگار روزنامه اردو زبان «جنگ» که در سفر جاری هیات عالی رتبه پاکستان به عربستان و ایران، همراه این هیات است، از ریاض گزارش داد: ملک سلمان در دیدار نوازشریف و ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان از ابتکار و نقش اسلام آباد برای کمک به رفع تنش ها تمجید کرد.
براساس گزارش جنگ، در این دیدار طرفین بر ضرورت حل اختلافات میان کشورهای اسلامی از طریق مذاکرات تاکید کردند و ملک سلمان گفته است: 'خواستار رفع مسالمت آمیز تنش های فعلی با ایران هستیم'.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش گزارشی رسمی از دیدار نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور با پادشاه عربستان منتشر کرد.
در بیانیه رسمی وزارت خارجه پاکستان از این دیدار آمده است: ملک سلمان ضمن قدردانی از ابتکار پاکستان (میانجی گری میان تهران و ریاض)، اظهار داشت که عربستان همواره به دنبال تقویت برادری میان کشورهای مسلمان بوده است.
قرار است هیات عالی پاکستان متشکل از نخست وزیر، فرمانده ارتش و برخی مقامات عالی این کشور، با هدف رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای حل تنش میان ایران و عربستان، ساعتی دیگر وارد تهران شوند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.