کرباسچی: هاشمی آبروی لیست جامعتین در انتخابات خبرگان است

دبیرکل حزب کارگزاران معتقد است حضور آیت الله هاشمی در لیست جامعتین به آن لیست وزن و آبرو می‌دهد.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران درخصوص برخی زمزمه‌ها مبنی بر احتمال ردصلاحیت دوباره آیت الله هاشمی از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم رفتارها را پیش‌بینی کنیم، لابد آقایان نظراتی دارند. ولی بحثی که درباره علت ردصلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد بحث توان جسمی و سن ایشان بود. ولی در انتخابات خبرگان این موضوع جای طرح ندارد، معتقدم احتمال ردصلاحیت ایشان خیلی بعید است خیلی از اعضای خبرگان هستند که از آقای هاشمی سن شان بالاتر است و شرایط جسمی خوبی ندارند.
وی درباره بحث‌هایی که درباره حضور هاشمی رفسنجانی در لیست جامعتین مطرح می‌شود، گفت: هرجمعی که می‌خواهد به مردم پیشنهادی ارائه دهد حضور شخصیت‌های ارزشمند و شناخته شده مثل آقای هاشمی سرمایه و آبرویی برای آن لیست است. من فکر نمی‌کنم اکثریت آقایان لیست خود را از چنین امتیازی محروم کنند.
کرباسچی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه تخریب گران برای تخریب آیت الله هاشمی متوسل به حرف های سست می شوند، افزود: کسی که بخواهد آقای هاشمی را تخریب کند قطعا نمی تواند بگوید با انقلاب مخالف بوده به هرحال ایشان از بنیانگذاران انقلاب بودند از کسانی بودند که هزینه‌های زیادی برای انقلاب دادند. به همین خاطر هم باید متوسل به همین حرفهای سست شوند. آقای هاشمی نشان دادند که حامی و پیرو رهبری هستند. اظهارات رهبری درباره ایشان هم نشان دهنده اعتمادشان به آقای هاشمی است.
این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: ببینید رهبری در شرایط و موقعیتی نیستند که مجبور باشند کسی که اختلاف نظر اساسی با ایشان دارند را کنار خود نگه دارند. البته این اختلاف نظرهای جزئی بین همه افراد طبیعی است ولی چطور ممکن است رهبری کسی را که اختلاف نظر درباره اصل مسائل انقلاب داشته باشد برای پست مهمی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کنند یا او را تحمل کنند که دو دوره ریاست جمهور باشد. یا تعبیرهایی که رهبری راجع به آقای هاشمی داشتند نشان می‌دهد به ایشان اعتماد دارند. رهبری که با آقای هاشمی رودربایستی ندارند. ما برخلاف این افراد معتقد نیستیم که رهبری تحت فشار حرفی را بزنند یا با رودربایستی با کسی داشته باشند. اینها تلاش های سیاسی است که عده‌ای در این نزاع‌های سیاسی به آن دامن می زنند و قابل اعتنا نیست.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.