روستاییانی که به خاطر حمله فیل‌ها روی درخت زندگی می‌کنند!

به دلیل جنگل‌زدایی و گسترش زمین‌های کشاورزی، فیل‌های وحشی به دنبال منابع غذایی به شالیزارهای یکی از روستاهای میانمار حمله می‌کنند که باعث شده است ساکنین به خانه‌های درختی پناه بیاورند.

این فیل‌ها مزارع و خانه‌ها را تخریب می‌کنند و حتی، به گفته روستاییان، عده‌ای را در سر راهشان کشتند و خانواده‌های ساکن «کیات چانگ» در ۱۰۰ کیلومتریِ شمال یانگون را مجبور کردند بالاتر از سطح زمین برای خود خانه‌هایی از بامبو و درخت بسازند. اکنون آن‌ها با شنیدن صدای پای فیل‌ها که معمولاً هفته‌ای چند بار اتفاق می‌افتاد، با کمک نرده بان به خانه‌های درختی‌شان می‌روند.
طبق گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، کشور میانمار در فاصله سال‌های ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۰ درصد پوشش جنگلی خود را از دست داد.
به گفته‌ی صندوق جهانی حیات‌وحش، این کشور به لحاظ داشتن تعداد بسیار زیادی از فیل‌های وحشی آسیایی یکی از بزرگ‌ترین سکونتگاه‌های این حیوان در منطقه محسوب می‌شود. هرچند به خاطر از دست دادن زیستگاه، حرص بشر برای عاجشان و قاچاقچیانی که به خاطر صنعت گردشگری تایلند آن‌ها را مخفیانه مبادله می‌کنند، حیات این‌گونه‌ی در معرض خطر به‌شدت تهدید می‌شود.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.