خاکپور: صعود مهم بود نه صدرنشینی/ سیاست مربیگری‌ام درست است

سرمربی تیم ملی امید ایران می‌گوید که تیم او آماده رویارویی با هر تیمی در ادامه راه المپیک است. خاکپور تاکید کرد که برای او صدرنشینی مهم نبوده، مهم صعود از گروه بوده که حاصل شده است.

تیم ملی فوتبال امید ایران در قطر به سر می‌برد. شاگردان خاکپور در گروهی که تیم‌های سوریه، قطر و چین در آن حضور داشتند به دو پیروزی و یک شکست به کار خود پایان دادند و به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه یافتند و الان باید در این مرحله به مصاف تیم ملی امید ژاپن بروند که یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی است.
محمد خاکپور، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در مصاحبه‌ای که با سایت عربی الکوره داشت درباره موضوعات زیادی صحبت کرد که در پی می‌آید:

* در ابتدا درباره ارزیابی شما از تیم ملی امید ایران صحبت کنید. شما چه ارزیابی از تیم خود دارید؟
براین باور هستم که تیم ملی امید ایران در مرحله نخست عملکرد خوبی از خود نشان داد. هدف نخست ما این بود که از مرحله گروهی صعود کنیم و الان به این هدف دست پیدا کردیم و به همین خاطر است که احساس رضایت می‌کنم چه از نظر نتایج و چه از نظر عملکرد تیمی.

* آیا هدف شما صعود به عنوان تیم دوم گروه بود؟
هدف ما صعود از مرحله گروهی بود چه به عنوان صدرنشین و چه به عنوان تیم دوم. مهم این است که توانستیم به دور بعد راه پیدا کنیم. صدرنشینی برای من مهم نبود.

* چگونه صدرنشینی برای شما مهم نبود؟
بله صدرنشینی برای من مهم نبود چرا که به سادگی بگویم تیمی که می خواهد به المپیک صعود کند باید آماده رویارویی با هر تیمی باشد. به همین خاطر باید تاکید کنم که تیم ملی امید ایران آماده رویارویی با هر تیمی است چه آن تیم ژاپن باشد و یا تیم دیگری، چرا که ما بازیکنانی با کیفیت بالا در اختیار داریم و می توانیم برابر هر تیمی به پیروزی برسیم.

* نظر شمار درباره بازی با ژاپن چیست؟
بدون شک مثل هر بازی دیگری رویارویی سختی در پیش داریم. آنچه دوست دارم بگویم این است که همه تیمی های که به دور حذفی راه پیدا کرده‌اند قوی هستند و رویای حضور در المپیک را در سر دارند. به همین خاطر باید تاکید کنم که هیچ دیدار آسانی وجود ندارد. همه دیدارها سخت هستنند.

* آیا شکست از قطر شما را غافلگیر کرد؟
نمی خواهم با واژه خاصی این شکست را توصیف کنم. همه آنچه که می دانم این است که برابر تیمی تن به شکست دادیم که بسیار خوب بازی کرد. ما هم عملکرد خوبی از خود نشان دادیم و یک ضربه پنالتی را هم از دست دادیم. اگر آن پنالتی گل می شد امکان داشت که روند بازی به کلی تغییر کند.

* به خاطر تغییراتی که در ترکیب تیم داشتید با اعتراض های زیادی همراه شدید، درست است؟
من به سیستم چرخشی بین بازیکنان اعتقاد دارم. وقتی یک تیم هر سه روز یک بار به میدان می‌رود طبیعی است که سرمربی تیم به دنبال تغییرات در ترکیب تیم خود باشد. به همین خاطر بود که من چند تغییر در تیم خود به وجود آوردم. این سیاست مربیگری من است و براین باور هستم که درست است.

* به نظر شما چه تیمی های به مرحله پایانی راه پیدا می کنند؟
چند تیم بسیار خوب در این رقابت ها حضور دارند که تیم ملی امید قطر یکی از آنها است. ژاپن و کره جنوبی هم از تیم های خوب این رقابت های هستند.

* آیا تیم ملی امید ایران می تواند به المپیک ۲۰۱۶ راه پیدا کند؟
صعود به المپیک ریو هدف نخست ما برای حضور یافتن در قطر است. براین باور هستم که تیم ملی امید ایران توانایی صعود به المپیک ریو را دارد و برای رسیدن به این هدف خود نهایت تلاش‌مان را به کار می گیریم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.