سفیر ایران در روسیه: لغو تحریم‌ها به نفع تهران و مسکو خواهد بود

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: لغو تحریم‌های غرب علیه ایران فرصت‌های جدیدی را برای همکاری بیشتر تهران و مسکو فراهم خواهد کرد.

مهدی سنائی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: همان طور که حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است، اجرای برجام به ضرر هیچ کشوری نخواهد بود. دوستان ایران می توانند بار دیگر همکاری ها را از سربگیرند و دلیلی برای نگرانی رقبا نیز وجود ندارد.
سنائی در ادامه گفت: تحریم‌ها یک تاثیر تعیین کننده بر روابط تجاری ایران و روسیه داشته است. علاوه بر این، بانک‌های دو کشور اکنون می توانند آزادانه و بدون هیچ مانعی با یکدیگر همکاری کنند. در دوران تحریم‌ها، همواره یک طرف سوم بر روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه تاثیر می گذاشت و این طرف سوم، غرب بود. اکنون این نفوذ و تاثیر کاهش خواهد یافت.
سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: سیستم اداری گسترده دو کشور نیز مانعی برای افزایش همکاری ها به شمار می رود و امیدوارم با حل و فصل این مشکلات نیز روابط دو جانبه بیش از پیش گسترش یابد.
وی تاکید کرد: گردشگری نیز یک زمینه مهم برای توسعه روابط و همکاری های ایران و روسیه به شمار می رود. دو کشور پتانسیل زیادی برای جذب گردشگران دارند. از طریق سفر ، دو ملت این فرصت را خواهند داشت تا یکدیگر را بهتر بشناسند. ایران قصد رژیم صدور ویزا برای گردشگران روسی را تسهیل کند.
سنائی گفت: لغو تحریم‌ها تاثیری بر قیمت نفت نخواهد داشت. این مساله مشخص شده است که کاهش قیمت نفت به خاطر سایر عوامل بوده است و ایران نیز از این کاهش قیمت نفت متضرر شده است. بنابر این ورود ایران به بازار جهانی نفت تدریجی خواهد بود و موجب برقراری تعادل خواهد شد.
وی در ادامه گفت: گسترش همکاری با چین، روسیه و هند اولویت دائمی سیاست خارجی دولت فعلی ایران خواهد بود.
با اجرایی شدن رسمی برجام، تحریم‌های شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه تهران لغو شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.