رویترز: سپاه با رفع تحریم ها قدرتمند تر می شود

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان “سپاه ایران در صدد کسب قدرت منطقه و قدرت اقتصادی بعد از توقف تحریم هاست” نوشت: سپاه ایران که تاکنون تحت تحریم های زیادی قرار داشت، اکنون این نیروی نظامی ایران می تواند با رفع تحریم ها، قدرتمند تر و ثروتمند تر نیز بشود.

خبرگزاری رویترز افزود: سپاه که در دوره تحریم‌ بیشترین استفاده مالی را برده بود، برنده حذف تحریم‌ها است و ثروتمندتر نیز خواهد شد. سپاه که رشد اقتصادی‌ خوبی داشته، پاداش حذف تحریم‌ها را نیز به خوبی کسب خواهد کرد و قدرت اقتصادی خود را افزایش خواهد داد.
رویترز از این میان، به نقش مهم نیروی قدس سپاه، معروف به «سپاه قدس» پرداخته که نقش مهمی در حمایت از متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی دارد.
یک مقام دولتی همچنین به رویترز گفته است که شکوفایی اقتصادی که وابستگی زیادی به نفت دارد، به معنای افزایش قدرت مالی سپاه برای عملیات خارج از کشور خواهد بود: «واضح است که رهبران نظام در انتقال منابع مالی بیشتر به سپاه کوتاهی نخواهند کرد. پول بیشتر به معنای بودجه بیشتر برای سپاه است.»
یک دیپلمات غربی ساکن تهران نیز به رویترز گفته است که گردش مالی فعالیت‌های تجاری و غیرنظامی سپاه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار در سال است.
یک مقام وزارت‌خانه‌ای اقتصادی گفته است که سپاه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، توریسم، خودروسازی، ساخت و ساز و ارتباطات فعال بوده است.

 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.