انهدام سه باند سرقت اتومبیل در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سه باند سرقت اتومبیل در قم کشف و اعضای این باندها دستگیر شدند.

سردار کاظم مجتبایی که پیش از ظهر امروز در مقر آگاهی استان قم حضور یافته بود در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار کرد: به دنبال افزایش سرقت خودرو، پلیس آگاهی با توجه به اینکه تامین‌کننده امنیت مردم است و تامین امنیت مردم را یکی از اساسی‌ترین وظایف خود می‌داند تلاش کرد که این سارقان را دستگیر کند.
وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته پلیس آگاهی سه باند بزرگ و مهم سرقت اتومبیل را کشف و متلاشی کرد، افزود: پس از شناسایی سارقان نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه از سه باند سرقت خودرو ۶۱ دستگاه خودرو کشف شده است، گفت: ۲۵ نفر از عوامل این باندها دستگیر شدند که این افراد سارق و مالخر بودند.
وی با اشاره به شیوه‌های تبادل خودروهای سرقتی تصریح کرد: فروش در استان‌های گوناگون، جداسازی قطعات کمیاب اتومبیل و فروش آنها و فروش در سایت‌های تجاری و تبادل کالا مانند سایت دیوار از جمله شگردهای سارقان بوده است.
مجتبایی با بیان اینکه اعضای یکی از باندهای سرقت خودرو به صورت خانوادگی سرقت می‌کردند،‌ گفت: مرد خانواده به همراه همسر و فرزندانش به سرقت اتومبیل‌ها اهتمام داشتند.
وی با بیان اینکه بیشتر سارقان دستگیر شده دارای سابقه سرقت و خرید و فروش مواد مخدر هستند، تصریح کرد: برخی جرائم می‌تواند عامل دیگر جرائم باشد و به صورت تجمعی جرائمی را ایجاد کند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: در دی ماه سال جاری با وجود اینکه سه باند سرقت اتومبیل متلاشی شد ولی هشت درصد سرقت‌های استان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشت که نشان از تلاش پلیس در تامین امنیت مردم است.
وی با تاکید بر اینکه سارقان همه بومی بودند، عنوان کرد: تا کنون ۶۱ فقره اتومبیل سرقتی از سارقان کشف شده ولی ممکن است این شمار با اعترافات سارقان افزایش یابد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.