قائم مقام وزیر بهداشت: پراید نباید مجوز ورود به جاده داشته باشد

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه ها، با بیان اینکه 16 درصد تلفات جاده ای در سال 1393 مربوط به کودکان است، تصریح کرد، نباید به خودروهای ناایمن مانند پراید مجوز ورود به جاده را داد.

سیدحسن امامی رضوی روز چهارشنبه در پنجمین گردهمایی سالانه بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان افزود: براساس آمار در سال گذشته(۱۳۹۳) حدود ۱۶ هزار و ۷۷۲ نفر در جاده ها کشته شدند که ۱۶ درصد این تلفات را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه اصلی ترین ثروت کشور در اثر حوادث از بین می روند و منابع زیادی برای جبران این موضوع باید هزینه کنیم.
امامی رضوی تصریح کرد: همچنین سالانه ۶۰۰ هزار مجروح سوانح ترافیکی، دچار معلولیت می شوند که این موضوع نیز هزینه های زیادی را دربردارد.
وی با اشاره به رایگان بودن هزینه های درمانی افراد تصادف کرده در بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: ۱۰ درصد از بیمه شخص ثالث رانندگان برای حوادث ترافیکی هزینه می شد که این مبلغ سالیانه یکهزار میلیارد تومان است.

** حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ ومیر در کشور است
امامی رضوی حوادث ترافیکی را دومین عامل مرگ ومیر در ایران دانست و گفت: تصادفات به عنوان نخستین عامل کاهش دهنده سال های مفید از دست رفته عمر افراد است به همین منظور باید مسئولان به این موضوع بیشتر توجه کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: طبق بررسی ها و اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات ناشی از تصادفات، دولت و مجلس کمیسیون ایمنی راه را تشکیل دادند و این موضوع باعث شد که آمار تلفات تصادفات از ۲۶ هزار نفر در سال ۸۵ به حدود ۱۷ هزار نفر در سال گذشته برسد و هر سال شاهد کاهش پنج درصدی حوادث ترافیکی هستیم.
امامی رضوی با بیان اینکه تعداد زیادی از تلفات تصادفات کودکان هستند، گفت: صندلی کودک، یک نیاز ضروری در این زمینه است و پلیس همانطور که کمربند ایمنی را اجباری کرده باید در اجباری کردن صندلی کودک نیز اقدامات جدی انجام دهد.

** پراید نباید مجوز ورود به جاده داشته باشد
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه خودروهای ناایمن یک عامل مهم و مشکل حوادث ترافیکی برای تمام افراد بویژه کودک است، گفت: خودروی مانند پراید که ناایمن است، نباید مجوز ورود در جاده داشته باشد.
وی تصریح کرد: تمام تصادفاتی که با پراید صورت می گیرد به علت ناایمن بودن، مشکلات جدی برای سرنشینان آن ایجاد می کند و هر تصادف با این وسیله نقلیه منجر به مرگ ناگهانی می شود.
امامی رضوی گفت: اگر نمی توانیم این موضوع را اجرا کنیم، حداقل محدودیت سرعت را کنترل کنیم تا دیگر شاهد بروز حوادث ناگوار در کشور نباشیم.
پنجمین گردهمایی سالانه بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان از امروز(چهارشنبه) به همت مرکز اعصاب شفای بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، بنیاد شهید، هلال احمر و راهور در مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر آغاز شد و دوم بهمن ماه پایان می یابد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.