آغاز بازگشت خانواده های سوری به جنوب دمشق

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه اعلام کرد: با خروج گروه های تروریستی از جنوب دمشق، خانواده های سوری وارد جنوب دمشق می شوند.

به نوشته این خبرگزاری، دهها نفر از اهالی منطقه القدم در جنوب دمشق در ادامه خروج گروه های تروریستی از جنوب دمشق به منازل خود باز می گردند.
این خبرگزاری افزود: اقدامات نهایی برای بازگشت ۵۰۰ خانواده به منازل خود در «الحیین» داده شده است.
سرکرده اصلی گروه تروریستی تکفیری داعش نیز امروز (چهارشنبه) از منطقه حجر الاسود در جنوب دمشق خارج و راهی شهر الرقه پایگاه اصلی این گروه در سوریه شد.
خروج این سرکرده داعش و عناصرآن و «جبهه النصره» در چارچوب توافقی صورت گرفته که تحت نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی برای خروج عناصر مسلح گروه داعش از «حجرالاسود، اردوگاه «یرموک» و «القدم» در حال اجرا است.
عملیات خارج شدن عناصر مسلح داعش به طور کاملا سری انجام می شود، زیرا این نگرانی وجود دارد که عناصر مسلح دیگر گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره و یا جیش الاسلام به آنها حمله کنند.
گروه های حامی آشتی ملی در سوریه آماده می شوند تا بلافاصله بعد از خروج عناصر مسلح داعش از حجرالاسود، جای آنها را پر کنند تا عناصر گروه های تروریستی تکفیری دیگر از جمله جبهه النصره نتوانند این مناطق را اشغال کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.