جهانگیری:همه نهادها درانتخابات به وزارت کشور کمک کنند/برجام پیروزی منطق بر زور بود

معاون اول رییس جمهوری عصر امروز چهارشنبه از تمامی وزارتخانه های کشور خواست در زمینه برگزاری پرشور انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، وزارت کشور را یاری دهند. او همچنین اجرای برجام را نشانه «پیروزی منطق بر زور» توصیف کرد.

اسحاق جهانگیری که در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در تهران سخن می گفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم به وظیفه و نقش خود در انتخابات به نحو مطلوب و شایسته عمل کنیم تا آثار مثبت آن برای ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند.
معاون اول رئیس جمهوری ضمن تشکر از وزیر کشور برای انجام وظایف و مسوولیت سنگین انتخابات در این مقطع حساس گفت: همه وزارتخانه ها باید کمک کنند انتخابات پیش رو به نحو مطلوب و خوب برگزار شود.

برجام بخوبی به فرجام رسید
جهانگیری همچنین اجرای برجام را یک «توفیق ملی» خواند که به خروج ایران از دایره تحریم های ظالمانه انجامید. او گفت: برجام پیروزی منطق بر زور بود و به خوبی به فرجام رسید.
وی به دشواری های دولت در دو سال گذشته در این مسیر اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان ما به بهانه ای دروغین به نام رفتن ایران به سمت بمب هسته ای، انواع فشارها را به ملت ایران وارد کردند که تحریم های ظالمانه ، نماد اصلی آن بود.
معاون اول رییس جمهوری افزود: در دوران تحریم نزدیک ترین دوستان ما نتوانستند آنطور که ما توقع داشتیم کمک کنند البته ما معذوراتی که آنها با آن مواجه بودند را می دانیم و قطعا، دوستان زمان سختی ها را فراموش نخواهیم کرد.
جهانگیری گفت: اگر اراده مقام معظم رهبری بر به نتیجه رسیدن مذاکرات نبود، کار به خوبی پیش نمی رفت؛ همچنانکه اگر مدیریت شجاعانه و صبورانه دکتر روحانی نبود قطعا این مذاکرات نتیجه نداشت و اگر دانش، توانمندی ، شجاعت و تدبیر دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده نبود، مذاکرات به نتیجه نمی رسید.
وی تصریح کرد: با مجموعه این تدابیر و تلاشها و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، تهدیدها به فرصت تبدیل شد، سایه شوم جنگ و اقدام های پرهزینه از سر کشور دور گشت و خیلی ها فهمیدند که نمی شود با ملت ایران با زبان تهدید صحبت کرد. 
جهانگیری گفت: این پیروزی بسیار سخت و دشوار که شاید از جنگ هم دشوارتر بود، در میدان مذاکره و دیپلماسی به دست آمد.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: این پیروزی علاوه بر شجاعت، قاطعیت و تدبیر به صبر هم نیاز دارد و نیازمند آن است کسانی که در میدان هستند از آبرو و اعتبار شخصی خود مایه بگذارند و از پیچ و خم گفت و گو با ظرافت و به موقع عبور کنند؛ جایی که نیاز است نرم، و جایی که نیاز است سخت و تند برخورد کنند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: حاصل این تلاش ها این شد که هم اینک پیروزی منطق بر زور و گفت و گو بر تهدید را شاهدیم و راهی را باز کرده ایم که می شود مسائل پیچیده دنیا را حل کرد. 
وی گفت: مساله سوریه و یمن را هم به جای بمب هایی که بر سر مردم می ریزند می شود با گفت و گو حل کرد. 
جهانگیری ادامه داد: اگر اهل منطق و گفت و گو باشیم، می شود خیلی از اقدامات را با روش منطقی و گفت و گو حل کرد اما همه باید بدانیم که این پیروزی نه مختص دولت بلکه نظام و رهبری است چون اگر اراده مقام معظم رهبری بر این نبود که ما در این توافق و گفت و گو پیروز شویم قطعا به نتیجه نمی رسید. 
جهانگیری اضافه کرد: حمایت های بموقعی که رهبر معظم انقلاب داشتند، تذکرهایی که می دادند و نرمش قهرمانانه ای که بر آن تاکید داشتند به ما کمک کرد به پیروزی برسیم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: اگر مدیریت شجاعانه و تحمل های سخت روحانی و دانش و توانمندی آقای ظریف هم نبود قطعا مذاکرات به نتیجه نمی رسید. 
جهانگیری با اشاره به تصمیم گیری در تمام سطوح از رهبری، رئیس جمهوری، تیم مذاکره کننده و اهتمام در کشور برای به سرانجام رسیدن مذاکرات گفت: یکی از دلایل موفقیت این بود که تمام ارکان نظام کمک کردند تا این مساله به خوبی پیش رود. 
وی ادامه داد: دولت ، مجلس و مخصوصا آقای لاریجانی هم کمک ویژه ای در این زمینه کردند که باید قدردان زحمات ایشان بود. 
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: این پیروزی، پیروزی یک رویکرد و یا جریان سیاسی نبود بلکه پیروزی ملت ایران است و باید از آن به عنوان پیروزی نظام و ملت ایران یاد کرد و تا می توانیم باید از آن بهره برداری مطلوب کنیم. 
جهانگیری گفت: کشور اکنون از موقعیت ریسک عبور کرده و در موقعیت جدیدی قرار گرفته که امید مردم به آینده بیشتر شده است. دولت و ملت خوشحالند اما نمی دانند چرا عده ای بی جهت ناراحتند. 
جهانگیری تصریح کرد: همه باید این پیروزی را قدر بدانیم و دولت به درجه ای از بلوغ رسیده که بگوید این کار را تمام نظام کرده است و باید به این سمت پیش رویم و از آن استفاده مطلوب داشته باشیم. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.