حملات هوایی اخیر عربستان در یمن، جان مردم بیگناه را گرفت

جنگنده های عربستان روز چهارشنبه مناطق مسکونی در استان های مختلف یمن را بمباران کردند که در اثر آن شماری از مردم این کشور کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، بمب افکن های عربستان محله های مسکونی در الحوبان و سوفتیل در شهر تعز را به شدت بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، در اثر این حملات، یک شهروند یمنی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
خبرنگار المسیره همچنین گفت: طی این بمباران خسارت های فراوانی به منازل و اموال مردم در این مناطق وارد شد.
در همین حال، جنگنده های عربستانی چندین بار منطقه الحریر و قصر ریاست جمهوری در منطقه صاله در تعز را بمباران کردند.
المسیره افزود: شرکت تجاری الامال در منطقه الربیعی در غرب استان تعز نیز ۶ مرتبه هدف حملات هوایی جنگنده های عربستانی قرار گرفت.
همچنین جنگنده های عربستانی شرق منطقه العمری نزدیک منطقه استراتژیک باب المندب و منطقه الراهده را به شدت بمباران کردند.
در استان لحج در جنوب یمن نیز منطقه الشریجه و یک بازار را در منطقه کتاف مورد هدف جنگنده های ائتلاف عربی به سرگردگی عربستان قرار گرفتند.
در حمله روز گذشته (سه شنبه) جنگنده – بمب افکن های عربستانی به یک منزل مسکونی در شهرستان حیدان استان صعده یمن نیز، ۱۴ غیر نظامی کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.
عربستان در حالی به حملات مرگبار خود علیه مردم بی دفاع یمن ادامه می دهد که بسیاری از مردم این کشور در استان های مختلف در شرایط وخیم انسانی به سر می برند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و۸۰ درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.