طالبان مسئولیت انفجارمرگبار کابل را پذیرفت/ خبرنگاران هدف حمله بودند

گروه طالبان مسئولیت حمله مرگبار انتحاری امروز (چهارشنبه) کابل را که به کشته شدن ۷ تن و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

«ذبیح الله مجاهد» یکی ازسخنگویان طالبان گفت که نیروهای این گروه یک خودروی بمب گذاری شده را درکابل منفجر کردند وهدف ازآن کسانی بوده اند که پیشتر ازناحیه این گروه تهدید شده بودند.
حدود ساعت پنج عصر امروز به وقت محلی انفجاری نیرومند در مقابل سفارت روسیه، کابل را لرزاند. بر اثر این حمله ۵ مرد ودو زن کشته شدند. اغلب کشته ها و زحمی ها ازکارکنان شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» هستند.
خودروی بمب گذاری شده درکنار خودرویی که کارکنان طلوع نیوز درآن حضور داشتند، در منطقه دارالامان درخیابان اصلی شهر منفجر شده است.
«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان امشب با حضور در بیمارستان اززخمی های این انفجار عیادت کرد وگفت که زخمی ها ازکارکنان طلوع نیوز هستند.
این شبکه تلویزیونی بعد ازبیرون راندن طالبان ازشهر قندور مورد تهدید قرار گرفته بودند. طالبان کارکنان طلوع نیوز را به تحریف اخبار آنان درجریان تصرف این شهر متهم کرد وگفت که ازاین پس به نیروهای خود اعلام کرده که با کارکنان این شبکه به مثابه دشمن نگاه کنند.
طالبان ششم مهرماه امسال قندوز را تصرف کرد ویک هفته بعد ازاین شهر بیرون رانده شد. برخی از رسانه ها به نقل ازمقام های رسمی اعلام کردند که نیروهای طالبان پس از تصرف قندوز به زنان و دختران این شهر تعرض کردند و مرتکب جنابات جنگی شدند.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز که امروز برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد سفر کرده است، حمله انتحاری امروز کابل را بشدت محکوم کرد.
دفتر مطبوعاتی اشرف غنی اعلام کرد که رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرده است که این کشوربا گروه هایی که به حمله های تروریستی اقدام می کنند، گفت وگو نخواهد کرد.
کابل روزیکشنبه این هفته نیزشاهد دوحمله راکتی بود که یکی ازراکت ها به ساختمان سفارت ایتالیا درکابل اصابت کرد، اما اتباع این کشور درآن حمله آسیب ندیدند.
حمله های انتحاری درکابل دو روز پس ازآن صورت گرفت که دومین دورنشست چهارجانبه گفت وگوهای صلح با حضور کشورهای امریکا، چین، پاکستان وافغانستان دراین شهر برگزار شد وشرکت کنندگان ازطالبان خواستند تا به پای میز مذاکره بنشیند ووزارت خارجه افغانستان دقایقی قبل ازاین نشست اعلام کرد که طالبان برای گفت وگو تمایل نشان داده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.