​در آینده‌ای نزدیک ممکن است تکنولوژی Ultrasound جایگزین حسگر مجاورتی در اسمارت فون شود

برگردیم به سال ۲۰۱۴ زمانی که اولین صحبت‌های از تکنولوزی Ultrasound سرتیتر وب سایت های خبری شد. آزمایشگاه Elliptic برای اولین بار این فناوری را در یک اسمارت فون آزمایشی به کار برد تا این قابلیت را به میدان بیاورد که بدون نیاز به لمس، بتوان با اسمارت فون تعامل داشت.

به احتمال زیاد تعامل با اسمارت فون را دال بر دستیار صوتی دانستید اما باید به این مورد اشاره کنیم که منظور از این تعامل، حذف سنسور مجاورتی از دستگاه است. سنسور مجاورت و یا  Proximity Sensors در کنار دوربین جلو و اسپیکر بالای دستگاه قرار دارد. وظیفه این سنسور این است که تشخیص دهد چه زمانی دستگاه شما کنار گوش قرار گرفته است تا صفحه‌نمایش را خاموش کند. این سنسور کاملا از نرم افزار جدا است و بیشتر همانند یک قطعه تقریبا ارزشمند برای بیشتر اسمارت فون ها به شمار می‌رود.
آزمایشگاه Elliptic  معتثد است که می‌تواند عملکردی بهتر برای جایگزین این سنسور را در نظر بگیرد. بدین صورت که با استفاده از  تکنولوژی Ultrasound و بهره بردن از اسپیکر و میکروفون دستگاه، صدای اطراف تشخیص داده خواهد شد و زمانی که دستگاه متوجه شود امواج صوتی به نحوی تغییر پیدا کرده است که اکنون در حال تماس و بالطبع قرار دادن اسمارت فون در کنار گوش می‌باشد، صفحه نمایش خاموش خواهد شد.
از این که چقدر می‌تواند این فناوری عملکرد خوبی داشته باشد، اصلا مطمئن نیستیم اما در این که آینده از ان نرم افزار خواهد بود، شکی نداریم. Elliptic با شرکت های مختلفی صحبت کرده است و بنا بر گفته منبع به زودی یک شرکت از این فناوری استفاده خواهد کرد. نظر شما چیست؟ آیا در بعد اول استفاده زا فناوری، می تواند تحولی مناسب را در صنعت اسمارت فون شکل دهد؟

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.