​شکوفایی اقتصاد مقاومتی با تبلیغ و مصرف کالاهای داخلی/حمایت وزارت ارشاد از بخش خصوصی امور تبلیغات

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی درمورد کالاهای خارجی امروز به اوج خود رسیده لذا باید ذائقه ها و سلایق مردم کشورمان را برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی با تبلیغ صحیح کالاهای داخلی مدنظر قرار داد.

حسین نوش آبادی به اهمیت امر تبلیغات و اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که امروزه در جامعه با آن مواجه هستیم بحث تبلیغات است که تاثیر خودش را نیز بر همه بخش ها و عرصه ها گذاشته است. 
وی تصریح کرد که در امر تبلیغات نیازمندیم تا نسبت به تنظیم و تدوین قوانین مرتبط با این حوزه تلاش بیشتری کرد و در اجرای تبلیغات و نحوه و شیوه های تبلیغاتی بازنگری نیز داشته باشیم. 
نوش آبادی ادامه داد: امروز شبکه های ماهواره ای، تلویزیون های جهانی، شبکه های اجتماعی، فضاهای مجازی و اینترنتی با استفاده از ابزارهای جدید و به کارگیری شیوه های نوین تبلیغاتی اقدام به تبلیغ کالاهای خود کرده و حتی اجناس بنجل خود را نیز به چند برابر قیمت به مردم در سایر کشورها می فروشند. 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نبود قانون تبلیغات را مشکلی برای این حوزه برشمرد و گفت: باید با تدوین قوانین مجزا در حوزه تبلیغات به محتوای این حوزه بیشتر اندیشیده شود.
نوش آبادی تصریح کرد که امروز باید نسبت به تبلیغ کالاها و محصولات داخلی از چنان قدرتی برخوردار شویم تا علاوه بر اینکه مخاطبین جامعه خودمان تحت تاثیر تبلیغات محصولات و تولیدات داخلی و ملی قرار گیرند بتوانیم محصولات داخلی را به دنیا معرفی و تبلیغ کنیم. 
به گفته وی همچنین باید از ابزارهای رسانه ای جهانی بهره گرفته و بتوانیم محصولات داخلی کشورمان به جهان معرفی کنیم. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براین باوریم در دوره اقتصاد مقاومتی باید انگیزه های مربوط به داخل را تقویت کرده و از استعدادها و توان ملی خود بهره گیریم. 
وی گفت: در امر تولید محصولات و کالاهای داخلی نیز اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید به تولیدات و محصولات داخلی توجه و بیشتر بها دهیم. 
به گفته نوش آبادی، این مهم نیازمند تبلیغ و وظیفه موسسات و نهادهای تبلیغاتی است که با تبیین و معرفی درست، ذائقه ها و سلایق مردم را با کالاهای داخلی مانوس کرده و به سمتی پیش رویم که کمتر کالاهای خارجی در کشور ما ظهور و بروز پیدا کند. 
معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر حتی کالاهای داخلی امروز توان رقابت با کشورهای پیشرفته و صنعتی ندارد باید با استفاده از منابع داخلی و استفاده صحیح از کالاهای داخلی بتوانیم آنها را در عرصه تجارت جهانی تشویق کنیم. 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: با مصرف کالای داخلی می توانیم به اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به درون زایی اقتصاد نیز فکر کنیم. 
به گفته نوش آبادی، امروز اقتصاد کشور نیازمند توجه به استعدادها و توانمندی ها و محصولات داخلی و هم تبلیغ کالاها و محصولاتی است که برای مردم به خوبی معرفی شود. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید همه نهادهای تبلیغاتی کمک کنند که ما در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی پیشتاز باشیم. 
به گفته نوش آبادی باید با هماهنگی کامل همگان بتوانیم عرصه های مختلف را در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تسخیر کرده و پیام خود را در ابعاد فکری، محتوایی، اقتصادی، تجاری و تولید محصولات و کالاهای داخلی به جهانیان منتقل کنیم.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با یادآوری اینکه این وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی را از اولویت های خود می داند، نخستین جشنواره ملی تبلیغات را که اخیر برگزار شد کاری بسیار خوب و بجا و نیاز امروز جامعه در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: امروز بخش های غیر دولتی به مانند دست اندرکاران این جشنواره می توانند پایه گذار یک تبلیغات و اطلاع رسانی خوب و موثر در کشور باشند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.