معاون وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت بی نظمی در تعرفه های پزشکی را رفع کرد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا قبل از اردیبهشت ۹۳ در بیمارستانهای این وزارتخانه جنگلی از تعرفه داشتیم چون این بخش هیچ نظمی نداشت و کاملا سلیقه ای بود.

دکتر محمد آقاجانی چهارشنبه شب در نشستی با اعضای هیات رئیسه و روسای بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکل مرتفع شد.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای اجرای تحول نظام سلامت گفت: تغییرات در این طرح باید به فرهنگ تبدیل شود زیرا یکی از اشکالات این است که تغییرات را نمی توانیم به فرهنگ تبدیل کنیم
معاون وزیر بهداشت افزود: اکنون فرهنگ سازی شده کار کردن در مناطق محروم جایزه دارد ومتخصصان ضریب k برای رفتن به مناطق محروم سبقت می گیرند.
ضریب K شاخصه تعیین حق العمل یا تعرفه انجام خدمات پزشکی است.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم این فرهنگ به قبل باز گردد بلکه باید آن را پاس بداریم،
اکنون یاد گرفته ایم بیمار تمام خدمات خود را در بیمارستان بگیرد.
دکتر آقاجانی در ادامه گفت: یزد گزینه ای خوب برای طرحهای توسعه وزارت بهداشت است چنانکه طرح تحول سلامت در این استان خیلی خوب اجرا شده و شاهد رضایت مردم در بیمارستانها و کلینکها یزد هستیم که این بهترین شاخص است.
وی همچنین اظهار کرد: دولت نقش چندانی در ارائه خدمات داندانپزشکی ندارد، وزارت بهداشت سه درصد یونیتهای داندانپزشکی کشور را در اختیار دارد و تنها یک درصد خدمات دندانپزشکی را ارائه می کند.
بازدید از بیمارستان افشار، کلینک خاتم الانبیاء ، بیمارستان شهید صدوقی، پروژه جدید شهید رهنمون و شرکت در نشست ستاد روسای بیمارستانها و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد ازبرنامه های سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت به استان یزد بود.
۱۴ بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.