نکونام و بیرانوند، ابهامات بزرگ نقل و انتقالات!

موضوع جواد نکونام و علیرضا بیرانوند در فصل نقل و انتقالات بزرگترین سوژه رسانه‌ها را در نقل و انتقالات زمستانی ایجاد کرد، موضوعی که هنوز هم اما و اگرهای زیادی را در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرده است.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان نفت تهران که چند وقتی است در اردوهای تیم ملی حضور دارد، به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته اخلاق حرفه‌ای را از سرمربی پرتغالی تیم خود یاد بگیرد. او در نقل و انتقالات نیم فصل بدون این که رضایت نامه‌ای از باشگاه نفت تهران داشته باشد به طور خودسر به باشگاه پرسپولیس رفت و تا آستانه عقد قرارداد با این باشگاه هم پیش رفت.
جالب است که وقتی مدیران نفت تهران از این موضوع مطلع شدند، اجازه این انتقال خبرساز را گرفتند. عجیب‌تر این که بیرانوند وقتی مطمئن شد بدون اجازه باشگاه نفت تهران نمی‌تواند با پرسپولیس قرارداد امضا کند همراه با تیمش به اردوی ترکیه رفت و قبل از سفر هم در گفتگو با رسانه‌های مختلف مدعی شد که در نفت می‌ماند و مشکلی با کسی ندارد اما ماجرا به همین جا ختم نشد. بیرانوند در ترکیه بارها جو اردو تیم را به هم زد و اگر مدیریت علیرضا منصوریان نبود خبرهای عجیبی از اردوی نفت تهران در رسانه‌ها منتشر می‌شد.
او در روز پایانی نقل و انتقالات در مصاحبه‌ای ادعا کرد که به تهران برمی‌گردد و جدایی اش از نفت تهران قطعی است. جالب است که با وجود این مصاحبه مدیران نفت تهران اجازه ندادند او اردوی ترکیه را ترک کند و حالا همه می‌خواهند بدانند که در بازگشت این بازیکن از ترکیه چه اتفاقی می‌افتد. البته اگر بیرانوند قرارداد خود را هم فسخ کند چون خارج از مهلت قانونی نقل و انتقالات است، دیگر نمی‌تواند با هیچ تیم ایرانی قرارداد امضا کند و اگر بخواهد جدا شود، مجبور است با تیمی خارج از ایران قرارداد امضا کند که این موضوع خیلی بعید است. هرچه که هست بیرانوند با رفتاری غیرحرفه‌ای تمام تلاش خود را کرد که به پرسپولیس برود اما این انتقال هرگز صورت نگرفت. در مورد او گفته می‌شود باشگاه نفت یک میلیارد تومان پول رضایت‌نامه از پرسپولیس درخواست کرده بود اما باشگاه پرسپولیس چنین پولی نداشت و به همین دلیل انتقال این دروازه‌بان میسر نشد.
اما مورد عجیب بعدی بحث انتقال جواد نکونام به العربی قطر است. کاپیتان سابق تیم ملی در شروع نقل و انتقالات اعلام کرد که قصد دارد با باشگاه العربی قطر قرارداد امضا کند و هم بازی اشکان دژاگه دراین تیم بشود. نکته عجیب این بود که نکونام اردوی سایپا را ترک کرد و با العربی هم به توافق نرسید. باشگاه سایپا به جای نکونام با آندرانیک تیموریان قرارداد امضا کرد و مجید جلالی بعد از این انتقال اعلام کرد که آندو جایگزین فوق‌العاده‌ای برای نکونام است.
اما بیت‌الله رضایی مدیرعامل سایپا بعد از این اتفاق صراحتا اعلام کرد که نکونام جدا نشده است و هنوز این باشگاه رضایت نامه‌اش را صادر نکرده است. با وجود جذب آندو بعید است نکونام دیگر جایی در سایپا داشته باشد و باید دید آیا می‌تواند در خارج از کشور تیمی پیدا کند یا نه. قطعا بدون تیم ماندن جواد نکونام می‌تواند یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های تاریخ فوتبال ایران را رقم بزند.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.