سالمندان مراقب این شگرد سارقان باشند

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا به هموطنان به ویژه زنان سالمند نسبت به شگرد سرقت سارقان در پوشش خیرین هشدار داد.

سرهنگ علی غیاثوند با تشریح یکی از شگردهای سارقان در تهران بزرگ گفت: مجرمان تحت پوشش افراد خیر، خانم‌های سالمند را طعمه قرار داده و به بهانه کمک به نیازمندان آن‌ها را سوار خودرو خود می کردند و از آن‌ها می‌خواستند تا لباس‌هایی را که داخل کیسه به همراه دارند به دست نیازمندان برسانند و سپس طلاجات این افراد را برای دیدن و خرید از سالمندان مطالبه کرده و هنگام پیاده شدن افراد طلاهای آن‌ها را داخل کیسه محتوی البسه انداخته و تحویل آن‌ها می دهند اما در یک فرصت مناسب از غفلت شان سوء استفاده کرده و طلاها را به سرقت می‌بردند.

وی به هموطنان هشدار داد تا به افرادی که تحت پوشش خیرین خود را معرفی می‌کنند اعتماد نکرده و در صورت کمک به نیازمندان به موسسات خیریه شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند.

وی به شگرد دوم مجرمان اشاره کرد و گفت: در شگردی دیگر افراد به بهانه دوستی، با دختران جوان طرح دوستی ریخته و در فرصتی مناسب مبادرت به سرقت طلاجات و اموال آن‌ها می‌کردند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا تأکید کرد: هموطنان به هر کسی اعتماد نکرده و از ارتباط نامتعارف بپرهیزند تا شاهد این‌گونه وقایع نباشد.

کاهش ۶ درصدی سرقت‌ها
وی همچنین پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه سرقت گفت: میزان کل سرقت‌ها ۶ درصد کاهش و کشف به وقوع این جرم نیز ۳.۲ درصد در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان کشف به وقوع سرقت در هشت ماهه امسال ۷۰ درصد است، بیان داشت: این درحالی است که میزان سرقت منزل نیز تغییری نکرده است.

براساس گزارش سایت پلیس، این مقام انتظامی در ادامه به کاهش ۳.۵ درصدی سرقت اماکن، ۶ درصدی اتومبیل و موتورسیکلت و ۱۴ درصدی لوازم و قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: در جرایمی همچون جیب‌بری ۲۵ درصد و کیف قاپی ۱۰ درصد افزایش وقوع در هشت ماهه اول امسال را شاهد بودیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.