سناتور آمریکایی: بین تحریم‌های ایران و آزادی زندانیان ارتباط وجود دارد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سخنانی رابطه بین اجرای برجام و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را فاش کرده است.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به رویترز گفت: زمانی که اجرای توافق هسته ای با ایران در حال نهایی شدن بود و کار بر روی مبادله مخفیانه زندانیان انجام می شد، مقام های دولت اوباما اوایل ژانویه از وی خواسته اند تا درخواست برای اعمال تحریمهای جدید علیه ایرلن به خاطر آزمایش موشکی را به تاخیر بیندازد.
باب کورکر نخستین سناتور آمریکایی است که گزارش های رویترز را تایید می کند. این خبرگزاری غربی پیش از این اعلام کرده بود که بین تصمیم دولت اوباما برای تاخیر در اعمال تحریمهای جدید علیه ایران به خاطر آزمایش موشکی و تلاش های صورت گرفته برای آزادی زندانیان آمریکایی، ارتباط وجود داشته است.
این سناتور آمریکایی ابراز امیدواری کرده بود که تحریمهای جدید علیه ایران پیش از لغو تحریمهای هسته ای، اعمال شود.
وی در ادامه گفت: من تنها فکر می کردم که اگر تحریمهای جدید پیش از لغو تحریمهای هسته ای اعمال شود، ما در موضع قوی تری برای اجرای توافق هسته ای قرار خواهیم داشت. البته زمانی که آگاه شدم تلاش هایی برای آزادی زندانیان آمریکایی در جریان است، متوجه شدم که اعمال تحریمهای جدید کار سختی خواهد بود.
منابع آگاه پیش از این اعلام کرده بودند که جان کری و سایر مقام های آمریکایی نسبت به این مساله اطمینان حاصل کرده بودند که اعمال تحریمهای جدید علیه ایران موجب تا زمانی که زندانیان آمریکایی آزاد نشوند، اجرایی نخواهد شد.
کورکر از سال گذشته که ایران آزمایش های موشکی جدیدی را انجام داده، تلاش زیادی کرده بود  تا تحریمهای جدیدی را علیه تهران اعمال کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.