​سینا ناآرام؛ تیراندازی به نیروهای پلیس مصر

وزارت کشور مصر از کشته شدن ۵ نیروی پلیس این کشور در پی حمله تروریستی در شمال سینا خبر داد.

وزارت کشور مصر اعلام کرد که ۵ نیروی پلیس این کشور از جمله سه افسر هدف تیراندازی قرار گرفتند و در پی جراحات وارده جان باختند.
بر اساس این گزارش، صبح امروز پنج شنبه مواضع پلیس مصر در میدان "العتلاوی" در عریش در شمال سینا را هدف قرار دادند که علاوه بر کشته شدن پنج نیروی پلیس، ۱۰ سرباز مصری و دو غیرنظامی نیز کشته شدند.
شمال سینا پایگاه شاخه گروه تروریستی داعش در مصر به شمار می‌رود که تقریبا همه روزه تروریست‌های داعشی در این منطقه مواضع ارتش و پلیس را هدف حملات تروریستی خود قرار می‌دهند.
در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۶۳ مورد حمله در سینا علیه نیروهای ارتش و پلیس، قضات و نیروهای حافظ صلح در سینا رخ داد و گذشته از آن هواپیمای مسافربری روسیه در اواخر اکتبر گذشته در سینا سقوط کرد که طی آن ۲۲۴ نفر جان باختند و گروه تروریستی داعش اعلام کرد که با بمب گذاری در این هواپیما باعث سقوط آن شده است.
از سپتامبر سال ۲۰۱۳ تاکنون نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر حملات گسترده نظامی در تعدادی از استان ها به خصوص شمال سینا را برای تعقیب عناصر تروریستی و تکفیری آغاز کرده اند که در پی این عملیات دهها تروریست کشته یا زخمی شده‌اند.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هفته گذشته دستور تمدید حالت فوق العاده در شمال سینا برای سه ماه دیگر را صادر کرد.
این برای چهارمین بار است که حالت فوق العاده در شمال سینا تمدید می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.