​وجود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه نیمه تمام در وزارت نیرو

قائم مقام وزیر نیرو گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه نیمه تمام در حوزه وزارت نیرو وجود دارد.

ستار محمودی روز پنجشنبه در گردهمایی ائمه جماعات و مسئولان امور فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب کشور در مشهد افزود: از چهار هزار و ۵۰۰ هزار میلیار ریال طرح و پروژه نیمه تمام در کشور، هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن متعلق به پروژه های وزارت نیرو است. 
وی افزود: برای برون رفت از این وضعیت، وزارت نیرو با حاکم کردن نظام جدید مدیریتی نسبت به اولویت بندی این پروژه ها اقدام کرده و برنامه ها و پروژه های غیرضرور را حذف می کند. 
وی با بیان اینکه ریل گذاری جدیدی در دولت یازدهم در بخش های مختلف انجام شده، گفت: در وزارت نیرو نیز با تغییر ریل گذاری، اقدامات مهمی برای رفع معضلات مرتبط با این وزارتخانه عملیاتی شده است. 
محمودی با اشاره به خشک شدن رودخانه ها در مناطق مختلف کشور، افزود: برای خروج از این مسیر قهقرایی، احیای حوزه های آبریز سراسر کشور در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت و هم اکنون عملیات احیای چهار حوزه آبریز در دست انجام است و ۱۶ حوزه دیگر نیز بزودی عملیاتی خواهد شد. 
وی تدوین برنامه ۲۰ ساله برای تامین آب شرب شهرها را از دیگر برنامه های وزارت نیرو بیان و تصریح کرد: طبق این برنامه برای هزار و ۳۰۰ شهر کشور باید برنامه ۲۰ ساله تدوین شود که این مهم تا چهار سال آینده محقق می شود. 
وی با اشاره به تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی، گفت: اکنون ۷۷ هزار نفر نیروی رسمی در وزارت نیرو مشغول به کار هستند که این افراد پشتوانه وزارت نیرو برای خدمات رسانی به مردم هستند. 
محمودی افزود: اینک حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت در بخش آب و فاضلاب زیر پوشش خدمات وزارت نیرو هستند که باید با مدیریت پویا به بهترین نحو به این جمعیت خدمت رسانی کرد. 
گردهمایی دوروزه مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور از دیروز در مشهد آغاز شده که امروز به کار خود پایان می دهد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.