مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب، اسلامی بودن و ترویج ارزش و فرهنگ است

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارزش‌های اسلامی است، گفت: مزیت انقلاب اسلامی به اسلامی بودن و ارزش‌ها و فرهنگ است و امام راحل برای رسیدن به آن اقدام کردند.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهرامروز در همایش بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راه کارهای مقابله با آن که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: برخی افراد که حقشان ضایع شده است برای دفاع از حق سعی می‌کنند در جبهه مخالف نفوذ کنند که نتیجه این نفوذ پیروزی حق و شکست باطل است.
رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم پژوهش و تحقیق درباره نفوذ و علت‌های آن افزود: مباحثی که درمورد نفوذ مطرح می‌شود بسیار گسترده است که باید گروهی مدت طولانی برای آن وقت گذاشته و تحقیق کنند و نتیجه آن را در چند جلد کتاب ارائه دهند.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اقدامات دشمن در راستای تخریب اسلام بیان کرد: رژیم آل سعود به نام خادم الحرمین و اسلام جنایات فجیعی را انجام داده است که دل انسان‌ها آزاده را درد می‌آورد که هیچ گرگی این کار را انجام نمی‌دهد، کشتارملت های بی گناه و ظلم به شیعیان عربستان به نام اسلام از جمله اقدامات جاهلانه رژیم آل سعود است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد تازمانی که اسلام در راستای منافع آن‌ها باشد حامی اسلام هستند، عنوان کرد: منافع حزب و گروه و خانواده نباید سبب شود که از اسلام دور شویم و نباید هیچ موضوعی جز اسلام برای ما اولویت داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اقدامات امام خمینی (ره) در راستای مقابله با رژیم شاه و پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنگامی که امام خمینی (ره) صحبت می‌کردند روحیه افراد را تغییر می‌دادند، در ۸ سال دفاع مقدس سربازان خدمت امام راحل می‌رسیدند و ایشان با بیانات خود به ایجاد روحیه و انگیزه در آن‌ها می‌پرداخت.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت کار برای خدا اظهار داشت: برخی از افراد هزینه می‌کنند تا در بین مردم به ارزش و جایگاهی برسند و کارهای آن‌ها در چشم باشد ولی برخی انسان‌ها تنها برای رضای خدا کار و فعالیت می‌کنند که این افراد نزد خداوند محبوب هستند.
وی با بیان اینکه تنها هدف امام خمینی (ره) کسب رضای الهی بود، گفت: در طول تاریخ ایران زمین کسانی که به کشورمان خدمت کردند و در راستای پیشرفت علم، تکنولوژی، بهداشت و کشاورزی فعالیت کردند را یک طرف ترازو و در مقابل خدمتی که امام خمینی (ره) به کشورمان کرد را در طرف دیگر ترازو قرار دهیم کفه ترازوی خدمات امام خمینی (ره) سنگینی می‌کند چون امام راحل (ره) در راستای اعتلای دین و اسلام و رضای خداوند فعالیت کرد و اگر نهضت امام خمینی (ره) نبود امروز کشورمان در این جایگاه قرار نداشت.
رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارزش‌های اسلامی است، افزود: مزیت انقلاب اسلامی به اسلامی بودن و ارزش‌ها و فرهنگ است و امام راحل برای رسیدن به آن اقدام کردند، کسانی که به نام خدمت به اسلام و به برکت خون‌های شهدا سرکار آمدند در ابتدا دغدغه آن‌ها باید ارزش‌های اسلامی و خدا باشد.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه آن چه برای ما می‌ماند ارزش‌های دینی و اعتقادات است، بیان کرد: فعالیت اقتصادی موضوع مهمی است وباید کشور مشکل اقتصادی نداشته باشد ولی مگر ما برای اقتصاد انقلاب نکردیم، ارزش دینی و ارزش اقتصادی قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و ارزش فرهنگی و دینی از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.