وثیقه ۱۰ میلیاردی ضامن مهدی هاشمی شد

مهدی هاشمی در حالی به مرخصی دوهفته‌ای جهت گذراندن دوران نقاهت خود رفت که یک وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی را به دادستانی ارائه داد.

خبری که واکنش اکثر مخالفان و موافقان مهدی هاشمی را به همراه داشت، در خبری که محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی به یکی از خبرگزاری‌ها داد شکستگی پای مهدی دلیل بستری شدن او در بیمارستان عنوان شد در حالی که همان روز سیدوحید ابوالمعالی، وکیل دیگر خانواده هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، علت اصلی حضور مهدی هاشمی در بیمارستان را جراحی و خارج کردن یک غده از بدن وی عنوان کرد و گفت: روز گذشته به دلیل دردی که مهدی هاشمی در ناحیه شکم احساس کرد به بیمارستان منتقل شد و همان زمان به روش آندوسکوپی اقدامات تشخیصی صورت گرفت.
وی افزود: مهدی با بیهوشی کامل وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک غده از بدنش خارج شد که ما هنوز منتظر جواب پاتولوژی هستیم و نگرانی‌مان برطرف نشده است.
ابوالمعالی با بیان اینکه مهدی هاشمی هم اکنون در بیمارستان نیکان بستری است گفت: خبری که در مورد شکستگی پای مهدی منتشر شده مربوط به قبلاً بوده که مداوا هم در داخل زندان صورت گرفته بود.
وکیل خانواده هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر مهدی با تدابیر امنیتی در بیمارستان بستری است و چند مأمور بیرون از اتاق حضور دارند ضمن اینکه یکی از مأمورین زندان هم داخل اتاق وی است و به هیچ وجه اتاق را ترک نمی‌کند.
وی تأکید کرد: خانواده مهدی هاشمی با وی ملاقات داشتند ضمن اینکه روز گذشته هم آیت‌الله به ملاقات مهدی آمد. در هر صورت هنوز نگرانی ما برطرف نشده است.
پس از انتشار این خبر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و مخاطبان رسانه‌ها این اتفاق را یک سناریوی از پیش طراحی شده برای آزادی مهدی دانستند در حالی که ماجرا جدی‌تر از این‌حرف‌ها بود، چرا که با گذشت ۸ روز مهدی هاشمی همچنان در بیمارستان نیکان تحت مراقبت ویژه قرار داشت.
خبرهای ضد و نقیضی در مورد مهدی هاشمی به گوش می‌رسید تا اینکه ۲۹ دی‌ماه سیدوحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با اعلام اینکه مهدی هاشمی هنوز از بیمارستان مرخص نشده است، گفت: نتیجه عمل جراحی و معاینات پزشکی به دادستانی و زندان اوین ارسال شد.
وی با بیان اینکه اعلام شده که باید پزشکی قانونی هم مهدی را معاینه کند، افزود: پزشکی قانونی نتیجه معاینات خود را برای دادستانی ارسال کرد اما هنوز مشخص نشده که مدت زمان دو هفته‌ای را که مهدی بر اساس نظر پزشکان نیاز به استراحت دارد باید در زندان به سر ببرد یا خارج از زندان.
وکیل خانواده هاشمی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه با دادستان تهران است اما هنوز در رابطه با وضعیت مهدی تصمیمی گرفته نشده است.
تا اینکه شب گذشته با دستور دادستان تهران مهدی هاشمی جهت گذراندن دوران نقاهت خود از بیمارستان به منزل رفت تا مرخصی دو‌هفته‌ای خود را طی کند.
سید وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه مرخصی مهدی هاشمی از جنس برخی از مرخصی‌های محمدرضا رحیمی نیست، گفت: مدت دوهفته‌ای را که مهدی جهت گذراندن دوران نقاهت در منزل می ماند جزو ایام محکومیتش محسوب نمی‌شود.
وی افزود: ما به دادستانی درخواست مدت بیشتری را داده بودیم اما تنها با دوهفته مرخصی موافقت شد و قاعدتاً پس از طی این مدت، مهدی مجدداً به زندان بازمی‌گردد.
ابوالمعالی خاطرنشان کرد: وثیقه‌ای که برای مرخصی مهدی از آن استفاده شده همان وثیقه سابق است، چرا که ما آن وثیقه را آزاد نکرده‌ایم.
این در حالی است که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس میزان وثیقه برای مرخصی مهدی هاشمی را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.