رئیس دفتر مقام معظم رهبری: سیاستمداران غرب مانع درک جوانان از حقایق اسلام می شوند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جریان اسلام هراسی در غرب گفت: سیاستمداران کشورهای غربی با پوشاندن حقایق، تصویر غلطی از اسلام در ذهن جوانان ساخته اند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در نامه های خود، جوانان اروپا و آمریکای شمالی را مخاطب قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در نخستین همایش «سخنی با قلب های زنده پیرامون نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی» در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم افزود: دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی حاوی پیام های مهمی است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه ها از جوانان خواسته است که در مقابل سیاستمداران موضع بگیریند و ساکت ننشینند.
وی اضافه کرد: امروز غربی ها تهمت ناروایی به ما می زنند و سعی در توسعه جریان اسلام هراسی دارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توصیه کرده اند که شما به حرف سیاستمداران توجه نکنید، آن ها حقایق را از شما می پوشانند و باید اسلام را از منابع اصیل آن یعنی قرآن و سیره پیامبر(ص) بشناسید.
وی با اشاره به اینکه جنایت های غرب در کشورهای اسلامی آنقدر تکرار شده که دیگر کسی حساسیتی نشان نمی دهد، گفت: گروه های مختلفی از جمله داعش، جیش النصره، طالبان و القاعده که محصول ها و فرآورده های آمریکا و اروپاست را برای اسلام هراسی در منطقه به وجود آورده اند.
وی تروریسم دولتی را به مراتب بدتر از سایر گروه های تروریستی عنوان کرد و ادامه داد: اسرائیل به پشتوانه غرب، منازل فلسطینی ها را همراه با ساکنان آن آتش می زند و مزارع را از بین می برد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: طی چند ماه گذشته در کشور یمن یک تروریسم دولتی که خود را خادم الحرمین می نامد، تمام زیربناهای اصلی و ساختمانی، مساجد و بیمارستان های این کشور را ویران کرده است.
وی ملت یمن را ملتی رشید و شجاع عنوان و بیان کرد: این ملت با همه این تجاوزها و جنایت ها که شده سرپا ایستاده است و ان شاالله خداوند کمکشان می کند.
وی افزود: در حال حاضر بخشی از مرزهای عربستان در اشغال حوثی های یمن است که با دست خالی به این پیروزی دست یافته اند.
وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است که نقشی اساسی در اداره و آبادانی کشور دارد.
وی با بیان اینکه گل سرسبد نیروهای انسانی هر کشوری جوانان هستند، افزود: جوانان، سرمایه های ارزشمند هر ملت و هر جمعیت هستند و اگر مزارع آباد است، کشاورزی رونق دارد، صنایع می چرخد و پیشرفت دارد، اجتماعات رو به جلوست، در میادین نبرد پیروزی حاصل می شود و دانشگاه ها و حوزه ها رونق دارند، همه به برکت جوانان است.
وی با یادآوری بهره گیری پیامبر(ص) از ظرفیت جوانان در صدر اسلام، گفت: در صدر اسلام، پیامبر اسلام(ص) توجه زیادی به جوانان داشتند و به نسل جوان مسئولیت می دادند و از آن ها مسئولیت می خواستند.
وی افزود: پیامبر(ص) یکی از جوانان مکه را برای حل اختلاف دو قبیله اوس و خزرج به مدینه فرستادند که همین جوان مقدمات دعوت از پیامبر(ص) و استقبال بی نظیر مردم مدینه از آن حضرت و ورود پربرکت پیامبر به مدینه را فراهم کرد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: پیامبر در جنگ حنین جوانی ۲۱ ساله را فرماندار مکه کرد و همچنین جوانی به نام اسامه بن زید را در حمله به روم به فرماندهی سپاه اسلام برگزید.
وی فزود: پیامبر(ص) با وجود اینکه در فتح مکه بر تمام شهر مسلط شد، به کسانی که جنایت های زیادی علیه وی کرده بودند، فرمود: «بروید، همه آزادید»؛ این روش و سیره پیامبر اسلام(ص) است.
محمدی گلپایگانی به حادثه تروریستی فرانسه که موجب کشته شدن ۱۳۰ تن شد اشاره کرد و گفت: پس از این حادثه مردم فرانسه وحشت زده بودند و از خانه ها بیرون نمی آمدند، ولی مشابه همین حادثه و بلکه به مراتب وحشتناک تر امروز در بسیاری از کشورهای مسلمان رخ می دهد.
وی با بیان اینکه پرونده سیاستمداران غربی پر از جنایات است، گفت: کشور آمریکا در جریان برده داری جنایت های زیادی کرد و بسیاری از سیاه پوستان را از آفریقا به اجبار برای کار به آمریکا آورد در حالی که این کشور متعلق به سرخ پوستان بود و در جنگ جهانی دوم نیز ۵۰ میلیون تن نابود شدند.
محمدی گلپایگانی همچنین به حادثه اسارت نیروهای آمریکایی توسط ایران در خلیج فارس اشاره و بیان کرد: این حرکت دو پیام هم برای تمام جهان داشت؛ یک پیام برای آمریکا داشت که سر به سر ما نگذارید، هر که بخواهد متعرض کیان کشور ما شود، اینچنین با او برخورد می کنیم و یک پیام هم برای سعودی ها داشت که حواستان جمع باشد، ما را عصبانی نکنید، صبر ما حدی دارد.
وی افزود: جنایت های داعشی ها نیز که بی رحمانه جوانان مسلمان را قتل عامل می کنند، نشات گرفته از حرکت های سعودی هاست.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق دورافتاده و محروم کشور کمبود روحانی دارند، گفت: بنده سالهاست که به عنوان ناشناس در ماه محروم برای روضه خوانی به برخی روستاها می روم، امسال به یکی از مناطق کشور رفتم، برغم وجود مسجد و مردم آماده برای شرکت در مجالس، مبلغی نبود.
وی افزود: مردم آن منطقه می گفتند که از روحانی ها دعوت می کنیم و به دلیل اینکه این منطقه دور از شهر است، کسی نمی آید.
وی با بیان اینکه این مساله نیاز امروز ماست، گفت: روزی نیست که در معرض درخواست های مردم نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نسبت به حضور روحانیان در مناطق مختلف نباشیم؛ ما باید مردم را دریابیم.
محمدی گلپایگانی گفت: هر جا روحانی باشد، ولو هیچ کاری نکند اثر خود را دارد، چون این لباس نماینده اسلام است و مردم احترام و توجه می کنند.
وی ادامه داد: روحانی موفق است که هم نشین، سنگ صبور و همراه مردم باشد.
وی همچنین اضافه کرد: با وجود اینکه در ۸۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه برپا می شود، ولی تقاضا برای اقامه نماز جمعه بیش از این است.
محمدی گلپایگانی به روحانیون توصیه کرد: باید تحصیل کرد، یادگرفت و برای تبلیغ به مناطق دیگر رفت؛ امروز که دشمن سعی می کند از طریق نفوذ عقاید مردم را مورد هجمه قرا ر دهد، این انتظار امروز ما از روحانیان است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش سخنی با قلب های زنده، گفت: این حرکتی که مجمع عمومی جامعه مدرسین و اساتید حوزه علمیه شروع کرده اند بسیار مبارک است و از حوزه علمیه انتظار نیز همین است.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: حوزه علمیه باید در هر جای جهان که ضرورت ایجاب می کند، حضور داشته باشد.
نخستین همایش سخنی با قلب های زنده پیرامون نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی به منظور تحلیل نامه های معظم له از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
حجج اسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی و احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در این همایش سخنرانی کردند.
در این همایش آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین، اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین، علما، فضلا و استادان حوزه حضور داشتند.
بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش سخنی با قلب های زنده رسیده است که از صاحبان چهار مقاله برگزیده در این همایش تجلیل شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.