معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تقویت فرهنگ محور اصلی فعالیت دولت است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ را زیربنای توسعه همه جانبه توصیف و بیان کرد: تقویت این حوزه بسترساز تحولات عظیم اجتماعی و اقتصادی است.

علی اصغر کاراندیش روز پنجشنبه در مراسم معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: اگر در حوزه فرهنگ و ایجاد گفتمانهای فرهنگی ضعیف عمل شود نمی توان در حوزه های اقتصادی نیز دستاوردهای خوبی کسب کرد.
وی ادامه داد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کشور و جامعه ای که در حوزه هویت ملی موفق عمل کند می تواند در حوزه های دیگر نیز دستاوردهای خوبی داشته باشد و بر این اساس تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه های دولت تدبیر و امید دنبال می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیربازده بودن برنامه های فرهنگی را یکی از مشکلات این حوزه ارزیابی و بیان کرد: برنامه های حوزه فرهنگی را باید با صبر و حوصله فراوان پیش برد و هرچه دقت عمل بیشتری در این زمینه صورت گیرد نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.
وی گفت: بروز برخی مشکلات در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ناشی از کم توجهی به حوزه فرهنگ است لذا اگر زیرساختهای قوی در حوزه فرهنگ ایجاد شود بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی از بین می رود.
کاراندیش افزود: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ و هنر دارند و امیدواریم این حسن توجه به مردم و دیگر مسئولان فرهنگی نیز انتقال یابد.
وی یکی از بحثهای مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را فرهنگ سازی ذکر و بیان کرد: این موضوع بطور جدی توسط رئیس جمهوری دنبال می شود و برای موفقیت در این عرصه باید از تمام ابزارهای هنری همچون سینما، تئاتر، موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، کتاب، شعر و ادب بهره برد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تقدیر از تلاش یک ساله علیرضا کمساری مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، برای موفقیت حجت الاسلام سیدمهدی اجاق مدیرکل جدید این نهاد آرزوی موفقیت کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.