انتشار عمومی ویندوز ۱۰ موبایل تا اوایل اسفندماه، تاخیر خورد

به‌نظر می‌رسد که کابوس انتظار برای انتشار عمومی نسخه‌نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، هم‌چنان ادامه داشته باشد؛ بنابر اطلاعات فاش‌شده از سوی یک اپراتور فرانسوی، عرضه عمومی ویندوز ۱۰ موبایل تا اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) به تعویق افتاده است.

ماه فوریه، نزدیک‌ترین زمان اعلام‌شده از سوی اپراتور فرانسوی است و این اپراتور، تایید کرده که انتشار گسترده‌تر ویندوز ۱۰ موبایل در ماه مارس اتفاق خواهد افتاد. پیش‌تر، مایکروسافت از طریق برخی از حساب‌های خود در چندین شبکه‌اجتماعی، تایید کرده بود که ویندوز ۱۰ موبایل در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. با این‌حال، این زمان بنابر دلایلی به تعویق افتاد و قرار شد که ویندوز ۱۰ موبایل به‌صورت گسترده در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شود. پس از آن، ماه ژانویه توسط برخی از منابع به‌عنوان تاریخ انتشار عمومی ویندوز ۱۰ موبایل اعلام شد؛ حتی برخی از سایت‌های خبری، ادعا کرده بودند که در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه)، ویندوز ۱۰ موبایل به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. البته این تاریخ، کمی غیرمنطقی بود زیرا انتظار می‌رفت که مایکروسافت در این روز، بسته‌های به‌روزرسانی را برای رایانه‌های شخصی عرضه نماید و بنابراین، انتشار ویندوز ۱۰ موبایل در چنین روز شلوغی، چندان امکان‌پذیر نبود.
فوریه، زمان جدید است!
پس از آن، برخی ادعا داشتند که ویندوز ۱۰ موبایل در اواخر ماه ژانویه ارایه خواهد شد؛ این شایعات زمانی قوت گرفت که بررسی داخلی ویندوز ۱۰ موبایل از سوی چندین اپراتور تایید شد. در عین‌حال، یک اپراتور فرانسوی با نام Bouygues Telecom مدعی شده که نسخه‌نهایی ویندوز ۱۰ موبایل تا ماه اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) تاخیر خورده است؛ این زمان اعلام‌شده، اولین زمان ممکن برای انتشار عمومی ویندوز ۱۰ موبایل است که پیش‌تر، تاریخ‌های متفاوتی برای عرضه آن پیش‌بینی می‌شد. 
تاخیر در عرضه ویندوز ۱۰ موبایل، بدین معناست که مایکروسافت در آخرین مراحل عیب‌زدایی و بررسی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، یک اشکال عمده شناسایی کرده است یا این سیستم‌عامل، مدت‌زمان بیشتری را به‌منظور عرضه در بهترین حالت‌ممکن، برای گوشی‌های ویندوزفونی نیاز دارد. آنچه که واضح به‌نظر می‌رسد، این موضوع است که تنها صاحبان گوشی‌های جدید لومیا مایکروسافت و کاربرانی‌که در برنامه ویندوز اینسایدر شرکت کرده‌اند، در حال‌حاضر، می‌توانند ویندوز ۱۰ موبایل را تجربه نمایند و کاربران دیگر، می‌بایست مدتی را به‌منظور انتشار عمومی ویندوز ۱۰ موبایل منتظر بمانند. پیش‌بینی می‌شود که مایکروسافت با اعلام یک تاریخ رسمی دقیق، به شایعات منتشرشده پیرامون زمان‌عرضه ویندوز ۱۰ موبایل برای گوشی‌های سری لومیا نوکیا و مایکروسافت، خاتمه دهد.
 کاربران اپراتور T-Mobile لهستان به عنوان اولین گروه آپدیت رسمی ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت کرده‌اند و لومیا ۶۳۰ نوکیا از دریافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل مطابق با اعلام وودافون استرالیا، محروم خواهد ماند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.