​گران‌ترین مینی‌ماشین‌های جهان کدام‌اند؟

بازار خودرو لوکس برای اتومبیل‌های کوچک پلاستیکی‌‌ای که ارزان‌قیمت نیستند و سرعت آنها بالای ۵ مایل در ساعت است ذهن‌ها را بی‌حس و افراد را متحیر می‌کند. این اتومبیل‌های عجیب و غریب ساخت دست و از مواد کامپوزیتی هستند. بسیاری از خودروهای ذکر شده در این گزارش دقیقاً مانند اندازه کامل یک خودروی واقعی هستند و بسیار مطمئن، خوب و با بالاترین کیفیت ساخته شده‌اند. این خودروها هدایای بزرگی هستند برای میلیونرهای آینده و یا میلیونرهایی که در خانواده شما هستند. خودروهایی که دارای موتورهای بنزینی و تک‌سیلندر چهارزمانه هستند.

این مینی‌اتومبیل‌ها برای کودکان ۸ تا ۱۰ساله طراحی شده‌ است اما برای بزرگسالانی که کودک درون دارند، در داخل آن یک جعبه تنظیم پدال طراحی شده است و در انگلستان این خودروها می‌توانند تا اندازه ۶ فوت تغییر شکل دهند و سرعت آنها تا ۴۵ مایل در ساعت افزایش یابد. در برخی از این خودروها سرعت را می‌توان حتی تا ۸۰ مایل در ساعت تنظیم نمود. اما اگر این خودرو را برای کودکان خود می‌خواهید، قابلیت تنظیم سرعت محدود را نیز دارد. در تولید این مینی‌اتومبیل‌ها آپشن‌های زیادی طراحی شده که بنا به درخواست خریدار قابلیت نصب و دسترسی دارند. برخی از این گزینه‌ها عبارتند از: افزایش سرعت و شتاب، فضای داخلی چرم، اگزوزهای دوقلو و گزینه‌های دیگر. در انگلستان این مینی‌اتومبیل‌ها تا یک سال گارانتی دارد و از زمان ساخت تا تحویل آن معمولاً ۱۲ تا ۱۶هفته زمان می‌برد. اینها مزیت‌هایی است که این خودروها را در زمره باورنکردنی‌ترین و گران‌ترین مینی‌اتومبیل‌های جهان قرار داده‌ است.
مینی‌مرسدس اس‌ال ۲۸۰
قیمت: ۱۲,۰۰۰ دلار
یک مرسدس بنز مبتدی برای پسر یا دخترتان. دارای یک موتور ۳ سیلندر که می‌تواند سرعت را تا ۳۰ مایل در ساعت برساند. طراحی و تولید این مینی‌اتومبیل توسط یک شرکت بریتانیایی-ویتنامی به نام هارینگتون انجام گرفته است.
سری SL در سال ۱۹۶۳ در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی شد، که اولین مدل ارائه‌شده در آن، مدل (‌SL۲۳۰‌) بود. مدل بعدی (‌SL۲۵۰‌) بود با موتور بزرگتر و مدل سوم این خودرو با نام (‌۲۸۰‌SL ) در سال ۱۹۷۱ معرفی شد که یک ماشین اسپرت و لوکس در زمان خود بود.
مینی‌ کبرا
قیمت: ۱۳,۳۴۲ دلار
پس از مدل کبرا AC ، مدل شلبی کبرا، شناخته‌شده‌ترین مدل این نوع خودرو در ایالات متحده و انگلستان است که از سال ۱۹۶۲ تاکنون تولید و عرضه می‌شود. همچنین نسخه بزرگ‌تر این مینی‌اتومبیل در بریستول انگلستان طراحی و ساخته شد. مدل بزرگ‌تر شلبی کبرا از ۸۸۲،۴۴۰ دلار تا ۱،۰۹۴،۳۰ دلار به فروش می‌رسد، اما نسخه کوچک‌تر آن را می‌توان با کسری از این هزینه خریداری کرد.
خودروی مدل مینی کبرا دارای سرعتی معادل ۸۰ مایل در ساعت است که توسط جعبه تنظیمات آن به صورت الکترونیکی به ۴۵ مایل در ساعت محدود شده است. این مینی‌کبرا تقریباً به همان سرعتی که برخی از اتومبیل‌های واقعی آن جذابیت دارند، توجه شما را جلب خواهد کرد.
روداِستر (Roadster)
قیمت: ۲۰,۰۱۲ دلار
این مینی‌ روداِستر توسط شرکت موتورسازی مورگان در ووسترشر انگلستان ساخته شده است. این شرکت از شرکت (بریتیش کلاسیک) انگلستان الهام گرفته است که در سال ۱۹۴۰ سریع‌ترین خودرو جهان را تولید کرده بود.
سرعت این مینی‌ روداِستر را می‌توان تا ۸۰ مایل در ساعت افزایش داد اما برای استفاده و ایمنی کودکان می‌توان به صورت الکترونیکی سرعت آن را تا کمتر از ۶ مایل تنظیم نمود.
فراری ۲۵۰ (Ferrari ۲۵۰)
قیمت: ۲۰,۸۴۵ دلار
«فراری ۲۵۰»، یک ماشین ورزشی است که از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ ساخته شده و تنوع تولید آن تا چندین گونه بوده است.
میانگین ارزش یک خودروی واقعی فراری ۲۵۰ برابر با ۷,۳۸۲,۷۵۰ دلار است. در حال حاضر هزینه خرید یک «مینی‌‌فراری ۲۵۰‌» در حدود ۲۰,۸۴۵ دلار است که نسبت به مدل بزرگ‌تر آن قیمت نه‌چندان بالایی است.
فراری اف‌۴۰ (Ferrari F۴۰)
قیمت: ۲۵ هزار دلار
خودروی کوپه دو درب «فراری اف‌۴۰» که تولید و ساخت آن از سال ۱۹۸۷ آغاز و تا سال ۱۹۹۲ ادامه داشت و تنها یک میلیون و ۳۱۵ دستگاه از این خودرو منحصربه‌فرد روانه بازار شد. نسخه اصلی این خودرو تا ۴۰۰ هزار دلار در زمان خود فروخته می‌شد. امروزه مدل مینی‌ فراری اف‌۴۰، با قیمت ۱٫۶ دلار به فروش می‌رسد.
این مینی فراری دارای یک موتور هوندا ۸۰ سی‌سی و بیش از ۵۰ مایل سرعت در ساعت و قیمتی برابر با ۲۵ هزار دلار دارد. این مزیت‌های استثنایی این خودرو است که اکثریت مردم جهان را بر آن داشته که آرزوی داشتن یک «فراری اف‌۴۰‌» را داشته باشند. اگر یکی از رویاهای شما این است که «مایکل شوماخر» بعدی، فرزند شما باشد می‌توانید روی این مینی‌فراری سرمایه‌گذاری کنید.
آستون مارتین DB Junior
قیمت: ۲۷ هزار دلار
مدل اصلی و بزرگ خودروی کوپه آستون مارتین DB دقیقاً پس از DB۴ در سال ۱۹۵۶ روانه بازار شد و تمام قطعات به کاررفته در ساخت آن از نوع جدید طراحی شده‌اند.
آستون مارتین DB Junior از یک موتور چهارزمانه ۱۱۰ سی‌سی، ترمزهای دیسکی برمبو و یک گیربکس نیمه‌اتوماتیک تشکیل شده است. در حال حاضر این مینی‌اتومبیل به قیمت ۲۷ هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد.
اسپیریت (Spirit)
قیمت: ۲۷,۵۲۸ دلار
مینی‌اتومبیل اسپریت (Spirit) یک خودروی ورزشی که مورد علاقه همه پسرها و دخترهای ماست. این خودرو فقط در رنگ خاکستری و به شکل خیلی زیبا طراحی شده است.
اگر شما قصد دارید یک مدل از این مینی‌اتومبیل را به فرزندان‌تان هدیه بدهید باید برای خرید آن هزینه‌ای برابر با ۲۷,۵۲۸ دلار صرف کنید.
DP۴ سوپر‌گوکارت
قیمت: ۵۰ هزار دلار
این خودرو یکی از مینی‌اتومبیل‌هایی است که سرعت آن بالای ۱۵۰ مایل در ساعت است و به همین علت است که این مینی‌اتومبیل برای بزرگسالان هم محبوب است.
شما می‌توانید با صرف هزینه ۵۰ هزار دلار این خودروی سرعتی را برای کودکان خود خریداری کنید و یکی از رویاهای آنان را تحقق بخشید.
گرند پریکس
قیمت: ۱۰۰ هزار دلار
این خودرو در اروپا در سال ۲۰۰۹ طی یک حکم جمع‌آوری شد. مطمئناً در گذشته این نوع اتومبیل‌ها برای فرزندان اشخاص ثروتمند ساخته می‌شد نه برای خودشان.
در حال حاضر شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای برابر با ۱۰۰ هزار دلار یکی از آنها را داشته باشید. هزینه‌ای که می‌توان با آن یک مرسدس بنز واقعی را خریداری کرد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.