دیوید کامرون: این لندن بود که تحریم ها علیه روسیه و ایران رامطرح کرد

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس، عنوان کرد که برخلاف تصور افکار عمومی که انگلیس را کشوری محتاط در قاره اروپا می خوانند اما این لندن بود که تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه را مطرح ساخت.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در جریان این نشست عنوان کرد: برخی تصور می کنند که انگلیس کشوری محتاط در قاره اروپاست اما این را قبول ندارم. اگر به همکاری های انگلیس در چالش های سیاست خارجه نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما تصمیمات جسورانه را گرفته ایم.
نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: این لندن بود که تحریم ها علیه روسیه را به خاطر اقداماتش در اوکراین مطرح کرد؛ همچنین این لندن بود که تحریم های سرنوشت ساز را علیه ایران مطرح ساخت که سبب شد تهران به میز مذاکره برگردد و در نهایت منجر به توافق هسته ای شد.
کامرون در این نشست همچنین بر لزوم برگزاری همه پرسی درباره ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در کشورش صحبت کرد و مواضع کشورش را تشریح نمود.
وی گفت: هدف من کاملا مشخص است. من آینده انگلیس را در چارچوب اروپایی اصلاح شده می خواهم چون فکر می کنم که این بهترین گزینه برای انگلیس و اروپا خواهد بود.
وی افزود: اگر اروپا خواهان اتحادیه ای است که در آن سیاست هایش در هم تنیده باشد، آنجا جای ما نیست. ما می خواهیم انگلیس را از اروپای درهم تنیده خارج کنیم.
کامرون گفت: البته ما علاقه مند به همکاری های اقتصادی و سیاسی هستیم؛ می خواهیم در موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی همکاری کنیم اما در جایی که اصرار شود انگلیس باید در اتحادیه ای در هم تنیده باشد احساس راحتی نمی کنیم.
نخست وزیر انگلیس گفت: به نظر ما اروپا یعنی کشورهای مستقلی که گردهم آمده تا برای منافع مشترک شان با هم همکاری کنند. نه در هم تنیدگی کشورهایی که انگلیس آن را نمی پسندد و به آن رای نخواهد داد.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به اصلاحات مد نظر کشورش صبر و تلاش خواهد کرد گفت عجله ای برای رسیدن به توافق در نشست رهبران اروپایی درماه فوریه آینده ندارد.
کامرون همچنین در سخنانش به بحران آوارگان اشاره و آن را مساله ای جدی توصیف کرد و گفت: فشارهایی را که ما در جریان آوارگان طی سال های اخیر با آن مواجه شدیم بسیار زیاد بوده است.
وی افزود: جمعیت انگلیس حتی پیش از موج جدید آوارگان رو به افزایش بوده است؛ امروز شمار ورودی مهاجران به کشورمان ۳۳۰ هزار نفر در سال است و این بدین معناست که در عرض یک دهه ۳ و نیم میلیون نفر به جمعیت ما اضافه می شود.
نخست وزیر انگلیس افزود: ما نگران نژاد مهاجران، رنگ پوست و یا مذهب آوارگان نیستیم. نگرانی ما در خصوص اعداد و ارقام و فشارهای در این رابطه است.
کامرون با بیان اینکه این مساله یکی از اصلی ترین نگرانی های مردم انگلیس است تصریح کرد که وی، به عنوان نخست وزیر انگلیس با مردم کشورش در این خصوص اشتراک نظر دارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.