رئیس کمیسیون اصل ۹۰: ۴۰۰ پرونده مهم تا پایان مجلس نهم تعیین تکلیف می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از توزیع ۴۰۰ پرونده مهم این کمیسیون بین مشاورین و کارشناسان برای سرعت بخشیدن به روند بررسی‌ها خبر داد.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده‌های در دست بررسی این کمیسیون، اظهار داشت: از آنجا که در پایان دوره نهم مجلس هستیم، برای سرعت بخشیدن به روند بررسی پرونده‌های مهم که در دستور کار کمیسیون بود، این پرونده‌ها را که حدود ۴۰۰ پرونده است، بین مشاورین و کارشناسانی که با کمیسیون قرارداد دارند، توزیع کردیم تا بتوانند تا پایان این دوره مجلس آنها را تعیین تکلیف کنند.
وی درباره پرونده‌هایی که در نوبت قرائت در صحن هستند، گفت: چند گزارش برای قرائت در صحن به هیئت رئیسه ارسال شده، اما هنوز در دستور قرار نگرفته است. قرائت در صحن بستگی به تصمیم هیئت رئیسه دارد، البته براساس قانون گزارشات اصل ۹۰ باید با اولویت و خارج از نوبت مطرح و رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: یک گزارش در مورد آلودگی هوا و نفت داشتیم که به هیئت رئیسه تقدیم شده و قرار بود قرائت شود، اما به دلیل وجود برخی نظرات در هیئت رئیسه در مورد این گزارش قرار شد در این گزارش تجمیع نظرات مختلف هم درج شود.
پورمختار در پایان گفت: در حال حاضر گزارش تبانی در فوتبال را داریم که هفته آینده در صحن قرائت می‌شود و یک گزارش هم در مورد زمین‌خواری داریم که در کمیسیون اصل ۹۰ نهایی شده و تا یکی دو روز دیگر به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.