سازمان همکاری اسلامی از عربستان حمایت کرد

شورای همکاری اسلامی در نشست فوق العاده خود که در ریاض برگزار شده بود، بدون اشاره به جنایات سعودی ها در یمن، از تلاش های ادعایی عربستان حمایت کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه فرمایشی پایان نشست فوق العاده خود در جده، حمله به مقرهای دیپلماتیک عربستان در ایران و مداخله ادعایی تهران در امور کشورهای منطقه را محکوم کرد.
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی که دیروز پنجشنبه بعد از نشست وزرای امور خارجه این سازمان صادر شد، اتفاق علیه نمایندگی های دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد را محکوم کرد و آن را نقض آشکار توافقنامه ها و قوانین بین المللی که حامی هیئت های دیپلماتیک است، برشمرد.
در این بیانیه ادعا شده است: شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی اظهارات تحریک آمیز ایران در مورد اجرای احکام قضایی صادره علیه شماری از تروریست های جنایت کار در عربستان را محکوم می کند و آن را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور می داند.
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه فرمایشی خود که با اعمال نفوذ سعودی ها صادر شد، آنچه را که مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله بحرین، یمن، سوریه و سومالی و تداوم حمایت از تروریسم خوانده شده محکوم کرد.
شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، اقدامات عربستان در مواجهه با حمله به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران حمایت کرد. این شورا بدون اشاره به جنایات سعودی ها در یمن، از تلاش های ادعایی عربستان در مبارزه با تمام اشکال تروریسم حمایت کرد.
اعضای هیئت ایرانی با صدور این بیانیه مخالفت کرد و هیئت لبنانی نیز از آن را تایید نکرد. هیئت الجزایری نیز بر بند مربوط به حمایت از اقدام عربستان مبنی بر قطع روابط با تهران ایراد گرفت.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.