جلودارزاده: برای اصلاح‌طلبان درانتخابات آتی جایی باقی نمانده است

صبح امروز (جمعه 2 بهمن ماه) مناظره لاله افتخاری نماینده اصولگرای مجلس و سهیلا جلودارزاده نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس در همایش انتخاباتی حزب اسلامی ایران زمین برگزار شد.

جلودارزاده در ابتدای این مناظره با تاکید بر لزوم تحزب‌گرایی و نقش آن در انتخابات اظهار داشت: وقتی تحزب‌گرایی براساس قانون نباشد، آن وقت کار احزاب به عهده روزنامه‌ها و نهادهای نظامی و قضایی می افتد اما چنانچه به احزاب اجازه شکل‌گیری بدهیم تا بتوانند به مردم آموزش بدهند، در این صورت سلیقه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی شناسنامه‌دار شده و در انتخابات شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه احزاب دانشگاه‌های سیاسی در کشورهای در حال توسعه هستند،‌تصریح کرد: نباید از تجمیع تفکر سیاسی مردم در احزاب بترسیم.
جلودارزاده در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نقش احزاب در حفظ حق الناس خاطر نشان کرد: حفظ حق الناس تنها به عهده احزاب نیست اما احزاب قادرند با تقویت "ناس" ، باعث شوند تا مردم خودشان حقشان را بگیرند.
جلودارزاده همچنین درباره اولویت‌های مجلس آینده از نگاه اصلاح‌طلبان اظهار داشت: با توجه به رد صلاحیت‌های صورت گرفته، فعلا برای اصلاح‌طلبان درانتخابات آتی، جایی باقی نمانده است. اما مجلس مورد نظر ملت اصلاح‌طلب و کسانی که به ریاست جمهوری روحانی رای دادند،‌ مجلسی است که با دولت و برنامه های توسعه‌ای و اقتصاد مقاومتی همراه باشد.
نماینده ادوار مجلس افزود: در یک مجلس اصلاح‌طلب نباید نظارت به حدی ضعیف شود که موضوعاتی نظیر فساد 3 هزار میلیارد و گم شدن دکل نفتی دیده شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مجلس آینده با هر هویتی که باشد بایستی با این تخلفات به طور قاطع برخورد کند بر همین اساس توسعه ، پاکدستی و اخلاق‌مداری ، راه نجات ما خواهد بود.
جلودارزاده با بیان اینکه تا وقتی سیاست و اقتصاد کشور پیوند تنگانگ با یکدیگر دارند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، گفت: در دولت قبل تعداد زیادی از نیروهای بی‌کفیت استخدام شدند و امروز روی دست دولت مانده‌اند تا برای آنها کلاس‌های آموزشی گذاشته شود لذا مجلس اصلاح‌طلب نباید برای استخدام فردی سفارش کند.
لاله افتخاری نماینده مجلس نهم نیز در بخش دیگری از این مناظره با بیان اینکه باید در انتخابات هفتم اسفند سربلندی مردم سالاری را رقم بزنیم،‌گفت: وظیفه ما این است که شانه‌های خود را زیر گرفتاری های مردم قرار بدهیم و همین باعث حضور حداکثری ملت پای صندوق های رای خواهد شد.
وی افزود: چناچه مردم رای سفید هم در صندوق‌ها بیاندازند، در سربلندی و استقلال کشور تاثیرگذار خواهند بود که این مسئله باید به مردم تبیین شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شاخص رفتاری ما باید خدمت بدون منت برای مردم باشد،‌تصریح کرد: مردم خودشان به واسطه بصیرتی که دارند، راه را پیدا خواهند کرد.
افتخاری با اشاره به حق الناس بودن رأیی که در داخل صندوق ها ریخته می‌شود،‌ گفت: رای دادن در انتخابات به گردن ما حق‌الناس می گذارد تا بتوانیم اصلح را انتخاب کنیم،‌چرا که ما اجازه داریم به جای کسانی که حتی به دنیا نیامده‌اند یا کسانی که به سن رای نرسیده‌اند، نظر و رای خود را اعلام کنیم.
نماینده مجلس در همین باره افزود: رای دادن به کسانی که هیچ خاصیتی برای نظام ندارند بلکه ضرر هم دارند، پایمال کردن حق‌الناس خواهد بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.