معاون سازمان انرژی اتمی: با اقتدار نظام سانترفیوژها همچنان می چرخند و نطنز و فردو فعالند

معاون و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: امروز با اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همچون گذشته، سانترفیوژها می چرخند و نطنز و فردو نیز فعالند.

علی اصغر زارعان عصر جمعه در آئین گرامیداشت یادبود شهید رضا قشقایی در سخنانی افزود: ابرقدرت های جهانی پس از ۱۲ سال مذاکرات سخت با ایران همچنان چرخش سانتریفیوژهای ایران اسلامی را که حاصل تلاش، استقامت و پایداری ملت ایران است مشاهده می کنند. 
معاون و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای سازمان انرژی اتمی در ادامه تصریح کرد: امروز برنامه هسته ای ایران رسیدن به یک میلیون سو با استفاده از دستگاه های نسل هشتم است، چراکه این دستگاه های استاندارد و بین المللی، ۲۰ برابر ماشین های فعلی ظرفیت دارد. 
زارعان تاکید کرد: به طور حتم موفقیت های حاصله با تلاش بی وقفه غیورمردان پرتوان صنعت هسته ای، مدیریت جهادی و هدایت های رهبر معظم انقلاب در رصد روند مذاکرات ایجاد شد. 
وی همچنین با بیان اینکه، سایت فردو ضامن و پشتیبان سایت نطنز است، گفت: با توجه به تهدیدهای کشورهای متخاصم در ارتباط با تأسیسات هسته ای کشورمان سه تا پنج زنجیره در این محل فعالیت داشت و تلاش ها و اقدامات کشورهای غربی برای حذف فردو و آب سنگین هیچ نتیجه ای برای آنان نداشت. 
وی گفت: امروز نه تنها سایت فردو بعنوان ضامن سایت نطنز که غربی ها از ابتدا درخواست غیرفعال کردن آن را داشتند فعالیت می کند بلکه با تلاش غیورمردان صنعت هسته ای کشورمان یک راکتور اراک نیز مدرن سازی شده است و از راکتور قبلی بسیار بهتر فعالیت می کند. 
معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به تعداد سانترفیوژهای سایت نطنز نیز گفت: قبل از این ۹ هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل یک در سایت نطنز وجود داشت که پس از برجام این تعداد به ۵ هزار و ۶۰ سانتریفیوژ رسیده است و فعال است. 
زارعان با اشاره به اینکه، امروز تاسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان معروف به صنایع UCF همچنان به کار خود ادامه می دهد گفت: ما در مذاکرات موفق شدیم تمامی هزینه ها از جمله هزینه غنی سازی و نیروی انسانی را دریافت کنیم و چندین برابر اورانیوم تولیدی، کیک زرد تحویل گرفتیم واین نشان از منطق واقتدار جمهوری اسلامی دارد. 
وی با اشاره به اینکه آینده تابناکی در انتظار ملت ایران است گفت: امروز کشورهای جهان به دنبال تقویت ارتباطات و تعاملات خود با ایران هستند چراکه ایران در سطح بین المللی و منطقه ای از نفوذ ویژه ای برای رفع برخی مسائل برخوردار است. 
زارعان در عین حال ضمن تاکید براینکه بایستی همواره مراقب نفوذ و ضربه طرف مقابل باشیم، گفت: باید قدر خود را بدانیم و با افزایش بصیرت دشمنان خود را بشناسیم و دشمنی آنان را فراموش نکنیم چراکه آنان همواره به دنبال روزنه هایی برای نفوذ به کشورمان و فرصت برای ضربه زدن به ایران اسلامی می باشند. 
معاون سازمان انرژی اتمی همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشورمان به خصوصیات شخصیتی شهید رضا قشقایی فرد اشاره کرد و گفت: شهید قشقایی فرد بسیار باتقوا، خاکی، دلسوز و بی ادعا بود. 
وی ضمن تاکید براینکه باید از شرایط ویژه و خاص کشور که در حال حاضر ایجاد شده است نهایت بهره را ببریم به انتخابات آتی اسفندماه در کشورمان اشاره کرد و گفت: باید با انتخاب افراد اصلح در مجلس و با تلاش صادقانه و بدون وقفه تمامی موانع احتمالی را از سر راه برداریم و راه شهدای والامقام را در مسیر پیشرفت و توسعه کشور با قوت ادامه دهیم. 
مراسم یادبود شهید رضا قشقایی فرد همزمان با نخستین سالگرد درگذشت پدر بزرگوار این شهید والامقام حاج حسین قشقایی فرد عصر جمعه با حضور جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، نصراله رئیس بنیاد شهید شهرری، مسئولان و جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در مسجد شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد. 
شهید رضا قشقایی فرد متولد ۱۳۵۷، راننده شهید مصطفی احمدی روشن بود که همراه وی در ۲۱ دی سال ۱۳۹۰ در اقدامی تروریستی در خیابان گل نبی تهران مورد سوء قصد قرار گرفته و به مقام رفیع شهادت دست یافت. 
از شهید قشقایی یک پسر ۱۰ ساله به نام محمدحسین به یادگار مانده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.