آسیب‌دیدگی یک موشک‌ بالستیک‌ هسته‌ای‌ آمریکا

نیروی هوایی ایاات متحده فاش ساخت که یکی از موشک‌های هسته‌ای بالستیک آمریکا در یک تاسیسات پرتابی زیرزمینی در کلورادو در خلال نگهداری با اشتباه کادر فنی دچار آسیب شد.

به گزارش شبکه‌ی خبری راشاتودی، نیروی هوایی ایالات متحده که به مدت ۲۰ ماه این حادثه را پنهان کرده بود اعلام کرد، این حادثه در ۱۷ مه ۲۰۱۴ رخ داد که مقصر آن ۳ سرباز نیروی هوایی بودند با این حال این اشتباه انسانی خطری برای جامعه به وجود نیاورد. پس از این حادثه موشک صدمه دیده از پایگاه جا به جا شد.
تحقیقات در این خصوص توسط اداره تحقیقات حوادث انجام شد. اما تحقیقات با دستور ژنرال رابین راند، فرمانده نیروهای هسته‌ای آمریکا محرمانه تلقی شد. نیروی هوایی ایالات متحده به دلیل حساسیت موضوع جزییات بیش‌تری را ارائه نکرد.
اطلاعات جزیی ارائه شده بیان می‌دارد که در خلال آزمایش تخصصی در ۱۶ مه ۲۰۱۴ موشک بالستیک قاره‌پیمای مینت من ۳ (سرباز ملی) از کار افتاد. روز بعد رییس ستاد حوادث نتوانست به درستی به راهنمای فنی عمل کند و در نتیجه به موشک آسیب وارد کرد.
موشک‌های مینت من در سیلوهایی نگه‌داری می‌شوند تا به واسطه بازدارنده هسته‌ای، ایالات متحده را در برابر حملات احتمالی محافظت کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.