مشاور رئیس مجلس: سعودی ها و صهیونیست ها درصدد جلوگیری از اجرای برجام هستند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به تلاش های مشترک اسراییلی ها و سعودی ها برای عدم اجرای صحیح برجام هشدار داد و گفت باید بر اجرای توافق نامه هسته ای نظارت کامل داشته باشیم تا آمریکا نتواند براساس دیدگاه های خود، اصل توافقنامه را تفسیر به رای کند.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مهمترین بند توافقنامه لغو کامل تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است که باید بطور کامل اجرایی شود.
شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه خیلی ها مخالف توافق هسته ای ایران با غرب هستند افزود که در غرب مهمترین مخالف، رژیم صهیونیستی است و در منطقه خاورمیانه، نظام سعودی در راس مخالفان توافقنامه قرار دارد.
به گفته وی، رژیم اسراییل به خوبی سیاست های داخلی امریکا را می داند و اکنون با پول سعودی همدست شده است تا مانع از اجرای توافقنامه یا حداقل اجرای صحیح توافقنامه هسته ای شود.
وی ادامه داد که این نیروها در ابتدا کوشیدند که توافقنامه ای امضا نشود اما روند امور برخلاف میل آنها اتفاق افتاد و بعدها سعی کردند که توافقنامه اجرایی نشود که از آن هم ناکام شدند و اکنون می خواهند توافقنامه به شکل صحیح اجرا نشود و ضروری است با نظارت جدی، مانع تحقق خواسته های آنها شویم.
شیخ الاسلام که برای شرکت در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در بغداد بسر می برد، در خصوص رتبه بندی کشورهای حامی تروریسم در منطقه گفت که بعد از برگشت تهدیدهای تروریست ها علیه کشورهایی که همواره پشتیبان تروریسم بوده اند، جمهوری اسلامی ایران فهرستی از کشورهای منطقه را از حیث جدیت و صداقت مبارزه با تروریسم تهیه کرده است.
وی بدون اشاره به جزییات این تقسیم بندی ادامه داد که کشورهایی مانند عربستان، قطر و ترکیه برای تضعیف و فروپاشی نظام های سیاسی در سوریه و عراق در سنوات گذشته عامل اصلی تقویت تروریسم از حیث مالی، تسلیحاتی و سربازی گیری برای این گروه ها در منطقه بودند، اما الان تروریسم بلای جان خودشان شده است.
وی با بیان اینکه کشورهای حامی تروریسم به اشتباه خود آگاه شده اند اضافه کرد که تروریست های داعش الان ادعای حکومت را در مکه و مدینه دارند و مسوولیت حملات تروریستی را در ترکیه بر عهده می گیرند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.