معاون ارشاد عنوان کرد: ادامه گفت‌وگو با امنیتی‌ها

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفت‌وگو برای برداشتن فضای امنیتی در حوزه فرهنگ و کتاب هنوز ادامه دارد.

سیدعباس صالحی روز شنبه سوم بهمن در حاشیه حضور هفتگی خود در کتاب‌فروشی‌ها که این‌بار در کتاب‌فروشی لارستان بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا‌ درباره این‌که پس از گذشت حدود دو سال از مسوولیتش در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد آیا گمان می‌کند فضای امنیتی از روی حوزه فرهنگ و کتاب برداشته شده است یا خیر، گفت: چیزی که از همان ابتدا ما بر آن تاکید کردیم و آن را ادامه دادیم این بود که به فضای قانونی که در حوزه نشر کتاب وجود دارد عمل کنیم نه سلیقه افراد و این‌که به حوزه فرهنگ امنیتی نگاه نکنیم. ملاک ما از اول دوره تا الان همین بوده و به آن اهتمام ورزیده‌ایم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه تاکید کرد: امنیت یکی از ارکان اصلی زندگی اجتماعی است اما همه آن نیست و می‌شود در گفت‌وگوهای خلاقانه‌ای که با اهالی فرهنگ و امنیت داریم به ترکیب‌های نو و جدیدی برسیم. با همین نگاه ما در دوره جدید گفت‌وگوهایی با حوزه‌های امنیتی انجام دادیم. متولیان حوزه امنیت نیز همراهی‌های زیادی با ما داشتند و راهگشایی‌ها و راهکارهای خوبی را شاهد بودیم که امیدوارم تداوم یابد و در آینده به نقطه مطلوبی برسیم.

او همچنین گفت، این گفت‌وگوها هم هنوز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب در اهواز و دیدار خود از دو کتاب فروشی «مهام» و «رشد» ارائه کرد و گفت: کتاب‌فروشی مهام چند ویژگی مهم داشت؛ از جمله این‌که این کتاب‌فروشی وقف بود و توسط یک خانواده اداره می‌شد.

او با اشاره به اهمیت وقف در تاریخ و فرهنگ ایران، وقف را یکی از اقدامات موثر در حوزه تاسیس کتاب‌فروشی‌ها و توسعه کتاب‌خوانی ارزیابی کرد و در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و ابتکارات کتاب‌فروشی مهام از جمله تخفیف ۱۵ درصدی در روزهای پنجشنبه‌، پیک کتاب و راه‌اندازی فروش مجازی آن‌لاین کتاب اشاره کرد.

صالحی همچنین توضیحاتی درباره کتاب‌فروشی رشد بیان کرد و گفت: این کتاب‌فروشی یکی از کتاب‌فروشی‌های مهم شهر اهواز است که مدیر آن قصد دارد در آینده یک مجموعه ۹ طبقه‌ با کاربری فرهنگی در کنار آن ایجاد کند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به برخی ابتکارات کتاب‌فروشی‌های خصوصی برای جذب مخاطب اظهار کرد: به نظر می‌آید می‌توان از کتاب‌فروشان موفقی که با ابتکار، انگیزه و خلاقیت به موفقیت دست پیدا کرده‌اند، الگو برداری کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.