رفتار سپاه با تفنگداران آمریکایی عادلانه بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رفتار رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی عادلانه بود.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادیطی سخنانی در مراسم اعطاء درجه سرداری و امیری به افرادی که به ارتقاء درجه نایل شده‌اند،‌ اظهار کرد: درجه که دوش سرداران و امیران را زینت می‌دهد، نشانه شخصیت و مسئولیت برای خدمت به اسلام، مسلمین، ارزش‌های اسلامی و سرزمین مقدس ایران اسلامی است و مسئولیت سرداری و امیری، مسئولیت بزرگی است که وقتی مردم نگاه به این درجه می‌کند، انتظار مدیریت و هدایت صحیح کار عملیاتی و انتظام امور و امنیت را از او دارند.
وی ادامه داد: در یکی از دعاهایی که ما در محضر حضرت صاحب الزمان (عج) می خوانیم، از خدای متعال می‌خواهیم که « وجعلنا من اعوانه و انصاره و …» یعنی خدایا ما از تو می‌خواهیم که ما را جزو یاران و نصرت دهندگان به امام زمان (عج) قرار بدهی، یعنی سینه سپر کنندگان جلوی آقا در برابر خطرات و تهدیدات؛ کاری که رزمندگان پاسدار انقلاب اسلامی در خلیج فارس در سواحل جزیره فارسی با تفنگداران متجاوز آمریکایی و آب های ساحلی انجام دادند.
فیروزآبادی ادامه داد: این اقدام پاسداران انقلاب اسلامی همین سینه سپر کردن در برابر دشمن مقابل تهدیداتی که متوجه سرزمین مقدس اسلامی و منافع ملی اسلام و مسلمین شده بود.
وی در خصوص اطاعت از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: این که می‌گوییم ولایت فقیه، ولایت پیغمبر (ص) است،‌ یعنی وقتی با ولایت فقیه پیمان می‌بندیم، با پیامبر (ص) بیعت کرده‌ایم و این سینه سپر کردن سینه سپر کردن برای رسول خدا است و این سطح ارزش جایگاه این عملی است.
فیروزآبادی ادامه داد: بنابراین، این اقدام رزمندگان پاسدار انقلاب اسلامی در سواحل جزیره فارسی از نشانه‌ هوشیاری، آمادگی و سینه سپر کردن در برابر تهدیدات متوجه کشور رسول خدا بود.
وی افزود: قرآن حکیم می فرماید دشمنی دیگران با شما و مخالفت آن‌ها با منافع امنیت ملی شما، شما را وادار نکند که خلاف عدالت رفتار کنید، بنابراین کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با تفنگداران متجاوز، رفتار عادلانه بود که این رفتار عادلانه، الگوی ویژه اسلام در جهان است و مسأله دیگر که در راس همه مسائل قرار می گیرد این است که بعد از هماهنگی های لازم و عذرخواهی دولت آمریکا و بازجویی از متجاوزان به اطمینان از این که قصد تجاوز نداشتند، بلکه به دلایل دیگری به آبهای ساحلی ما وارد شدند، در کمتر از 24 ساعت،‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را آزاد کردند و این نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.
فیروزآبادی اظهار کرد: بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این روزهای حساس ثابت کردند که هوشیار و آماده‌اند در برابر تهدیدات متوجه به مملکت و ملت‌شان، سینه سپر کردند و در شرایط خطیر با دشمن عادلانه رفتار کردند و در کمترین زمان با اقتدار، اسرای خود را آزاد کردند این درجه سرداری و امیری به فرمانده ما می‌گوید که الگوی عمل شما این رفتار انقلابی و اسلامی و شایسته زمان است.
وی در پایان اعطای درجات، به خانواده معظم شهدا، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح و خانواده های دریافت کننده درجه به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفت.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.