نشریه ایتالیایی: تمام شرکت های حمل ونقل هوایی جهان چشم به ایران دوخته اند

نشریه آنلاین «ایزی ویاجو» با عنوان «پس از تحریم ها نوبت فرصت ها است» نوشت: تمام شرکت های هواپیمایی جهان به تهران خیره شده اند.

به نقل از این نشریه ایتالیایی، تحریم ها از دهه ۷۰ میلادی تاکنون مانع خرید هواپیماهای غربی می شدند اما اکنون و با لغو تحریم ها ظاهرا راه برای تجدید ناوگان هوایی ایران باز شده است و نگاه تمام شرکت های حمل و نقل هوایی به تهران خیره شده است. 
این نشریه افزود: بازارهای بین المللی از هم اکنون خود را آماده استقبال از ایران کرده اند. ایران برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از جذابیت خاصی برخوردار است و تمام جهان علاقه دارد این کشور را به سوی توسعه اقتصادی سوق دهد. 
این نشریه نوشت: ایران در حقیقت از مدت ها مجبور به دست و پنجه نرم کردن با تحریم های اقتصادی بود. این تحریم ها از پایان دهه ۷۰ و پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شده و اکنون این کشور امیدوار است تا خود را همگام (با سایرین) کند. 
این نشریه افزود: ایران در طی بیش از ۳۰ سال مجبور بود از اکثر درآمد نفتی و کالاهای تجاری چشم پوشی کند. اما با لغو تحریم ها، توان بالقوه این کشور از صادرات نفت تا توافقات اقتصادی با اقتصادهای بزرگ اروپا بسیار زیاد است. 
در ادامه آمده است: بیشترین کمبود ایران مربوط به بخش تکنولوژی می شود که در ۳۰ سال گذشته نتوانست خود را مجهز به ابزار مناسب کند و بنابراین نیاز به مدرن شدن دارد. ایران پیشتر اعلام آمادگی برای خرید ۴۰۰ فروند هواپیما کرد که از این تعداد ۱۴۴ فروند از شرکت اروپایی ایرباس خواهد بود. 
این نشریه افزود: ایران همچنین باید قطارها و شبکه راه آهن خود را تجدید کند و شرکت های مختلف فرانسوی و انگلیسی از اکنون در صدد امضای قرار داد با این کشور هستند . 
 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.