موج جدید سرما مصرف گاز کشور را ۲۰ درصد افزایش می دهد

مصرف گاز بخش خانگی کشور تا پایان هفته و با موج جدید سرما از حدود ٣٩٠ میلیون مترمکعب کنونی به بیش از ۴٧٠ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، دمای بیشتر نقاط کشور تا روز پنجشنبه (هشتم بهمن ماه) کاهش قابل توجهی یافته و بر این اساس مصرف گاز بخش خانگی افزایش خواهد یافت.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره آمادگی شرکت ملی گاز برای مقابله با موج جدید سرما اظهار داشت : تولید گاز در پالایشگاه های کشور تداوم دارد و محدودیتی در تامین گاز بخشهای مصرفی وجود ندارد و گازرسانی به تمام بخشها با ضریب اطمینان بالایی انجام می شود.
منوچهر طاهری افزود: علاوه بر برخورداری از مخازن شوریجه ( مشهد ) و سراجه (قم ) ، بیش از یک میلیارد و ٨٠ میلیون مترمکعب گاز نیز در خطوط لوله ذخیره شده است.
وی اضافه کرد: مشترکان بخش خانگی با مدیریت مصرف ،علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، زمینه را برای افزایش تحویل گاز به دیگر بخشهای مصرف فراهم می کنند.
این مقام مسئول ، گازرسانی مطلوب به بخشهای صنایع و نیروگاه ها را یادآور شد و گفت: ظرف ٢۴ ساعت گذشته بر اساس نیاز نیروگاه ها بیش از ١٣٢ میلیون مترمکعب گاز به این بخش از مصرف تحویل شده است.
طاهری گفت: واردات گاز کشور روزهای گذشته با افزایش تولید و مدیریت بهینه بخش های مصرف ، نزدیک به ١٠ میلیون مترمکعب کاهش یافت.
همه ساله با شدت یافتن سرمای هوا در فصل زمستان، تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی در اولویت قرار گرفته و میزان تحویل گاز به صنایع عمده، نیروگاه ها و واحدهای پتروشیمی کاهش می یابد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.