چه تعداد از خودروهای تسهیلاتی سایپا تحویل مشتریان شده؟

گروه خودروسازی سایپا ۵۰ درصد خودروهای تعهد شده را فاکتور کرده یا تحویل مشتریان داده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا تاکنون حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو معادل ۵۰ درصد از خودروهای تعهد شده در قالب طرح فروش اقساطی خودرو را فاکتور کرده و نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه آن معادل ۳۵ درصد خودروها را تحویل مشتریان داده است.

رضا تقی‌زاده با بیان اینکه ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب این طرح وجه اولیه را به حساب سایپا واریز کرده‌اند و مراحل اعتبارسنجی چک‌ها انجام شده است، افزود: برای حدود ۳۰ هزار نفر از این تعداد، خودرو فاکتور و آماده تحویل شده است و بقیه هم متناسب با تائید سیستم بانکی و واریز وجوه باقیمانده به حساب سایپا، پرونده تکمیل و خودروها فاکتور می‌شود.

وی گفت: از امروز به طور متوسط روزانه حدود ۵ هزار دستگاه خودرو در قالب این طرح فاکتور می‌شود و ممکن است در دوره تعهد شده که ۳۰ روز است تحویل مشتریان نشود اما قطعا اکثر مشتریان خودروهای خود را در این دوره زمانی تحویل خواهند گرفت.

تقی‌زاده افزود: ما در این طرح تنها ۲۰ درصد از قیمت خودرو را از متقاضیان دریافت کردیم که در هیچ جای دنیا با دریافت ۲۰ درصد قیمت، خودرو فاکتور نمی‌کنند و با دریافت ۸۰ درصد باقیمانده که فرایند اداری آن در حال انجام است خودروها را تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه روزانه پرونده مالی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دستگاه خودرو تکمیل می‌شود و ما متناسب با واریز وجه خودروهای تعهد شده را فاکتور می‌کنیم، گفت: از زمانی که پول متقاضی خودرو به طور کامل به حساب سایپا واریز شود، یک ماه فرصت داریم خودرو را تحویل دهیم و حتی ممکن است فردی امروز پرونده مالی خود را کامل و فردا خودرو را دریافت کند.

تقی‌زاده همچنین درباره انصراف برخی متقاضیان افزود: بخشنامه انصراف متقاضیان خودرو از طرح فروش اقساطی خودرو در دو روز گذشته به شبکه نمایندگی‌ها ابلاغ شد و در صورتی که متقاضی یا متقاضیانی درخواست انصراف داشته باشند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها انصراف خود را اعلام و وجه واریزی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در کل پنج مورد انصرافی در کشور داشتیم، گفت: وجه اولیه حداکثر تا دو هفته و چک‌ها حداکثر تا دو ماه به متقاضی عودت داده می‌شود و هیچگونه خسارتی هم از مشتری بابت انصراف دریافت نخواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.