پرداخت یارانه نقدی بخش برق از سال آینده حذف می‌شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: پرداخت یارانه نقدی بخش برق از سال آینده حذف می شود.

علیرضا دائمی با اشاره به اینکه این موضوع پرداخت یارانه بخش برق در بودجه ۹۵ پیش بینی نشده است، افزود: دولت تصمیم دارد صنعت برق را تقویت کند.
وی گفت: وزارت نیرو سالانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش برق پرداخت می کند و ۳۶۰ میلیارد تومان در بخش آب تا پایان سال ۹۳  پرداخت می‌کرد.
در حالی که یارانه غیرنقدی پرداختی در آب شرب حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در بخش برق ۲۴ هزار میلیارد تومان و در تامین آب کشاورزی نیز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت می کند.
دائمی به اختلاف قیمت تعرفه تکلیفی و قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: اختلاف این دو بسیار زیاد است و افزودن یارانه‌های نقدی به آن منطقی نیست.
وی ادامه داد:‌ بر این اساس این موضوع با رئیس جمهور در شورای اقتصاد مطرح شد و در بازدید معاون اول رئیس جمهور نیز گزارشی در این زمینه ارائه دادیم تا سازمان برنامه و بودجه رقم یارانه نقدی بخش برق را همانند آب کسر نکند که این کمک بزرگی به وزارت نیرو خواهد بود.
پیشتر نیز وزیر نیرو اعلام کرد: پرداخت یارانه در بخش برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده حذف می‌شود.
از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون وزارت نیرو به ازای فروش هرکیلو وات ساعت ۱۰۲ ریال در بخش برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه نقدی واریز می‌کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.