تاکید مجدد سازمان ملل بر تعیین سرنوشت بشار اسد توسط ملت سوریه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که موضع دبیر کل این سازمان در مورد بشار اسد تغییری نکرده است و این موضع مبتنی بر این است که سرنوشت بشار اسد توسط ملت سوری تعیین خواهد شد.

 به گزارش «العربیه»، «فرحان حق» سخنگوی رسمی «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، امروز- شنبه- اعلام کرد سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مذاکرات آتی بین طرف‌های درگیر در بحران این کشور، مورد رایزنی قرار می‌گیرد.
فرحان حق در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «موضع دبیرکل (درخصوص پرونده سوریه) تغییری نکرده است، این موضع مبتنی بر این است که سرنوشت اسد توسط ملت سوریه تعیین می‌شود.»
این سخنگو افزود «بان کی‌مون از همه کشورهای کلیدی خواسته است نقشی سازنده در موضوع سوریه ایفا کنند و برای دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به این بحران و ایجاد تغییری دموکراتیک در سوریه تلاش کنند.»
بنا به اعلام «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، مذاکرات ژنو درباره سوریه روزهای ۲۷ و ۲۸ ژانویه (هفتم و هشتم بهمن) با مشارکت گروه‌های مختلف سوری برگزار خواهد شد.
پیش از این قرار بود مذاکرات ژنو در تاریخ ۲۵ ژانویه برگزار شود که بنابر برخی دلایل که رسماً اعلام نشده است، در این موعد برگزار نخواهد شد.
منابع سوری اعلام کردند «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه و «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، ریاست هیات اعزامی دمشق به ژنو را برای مذاکره با معارضان بر عهده دارند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.