سید حسن خمینی: ظلم نکنیم و به ظلم راضی نشویم

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: سعی کنیم در زندگی نه ظلم کنیم و نه به ظلم راضی شویم.

به گزارش روز شنبه از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مردم میانه در حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از معصومین(ع) در خصوص ضرورت پرهیز از ظلم کردن پرداخت و یادآور شد: امام باقر(ع) فرموده اند که پدر بزرگوار و اجداد ایشان امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع)، در واپسین لحظات زندگی توصیه کرده اند که «فرزندم بپرهیز از ستم بر کسی که جز خدا یاوری بر تو نمی یابد». 
وی تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که ظلم کردن به کسی که هیچ کمک و یاوری غیر از خدا ندارد به شدیدترین و سریع ترین وجه به سوی ظالم برمی گردد؛ همانگونه که در روایات متعددی از معصومین(ع) ذکر شده است که دعای مظلوم به سرعت از آسمان ها عبور می کند و به خدا می رسد و ظلمِ ظالم قبل از رسیدن به مظلوم به خودش باز می گردد.
یادگار امام با بیان اینکه تاریخ آذربایجان از مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ عدالت خواهی است و از افتخارات این خطه تداوم همین خط است افزود: نمی توان از حقوق بزرگ مردان و زنان غیور آذربایجان نسبت به سرزمین ایران غفلت کرد.
سید حسن خمینی به نقش تاریخی مردم این منطقه در مقاطع مختلف تاریخی و از جمله ایستادگی آنان در دوران استبداد صغیر اشاره کرد و اظهار داشت: درس بزرگ ایستادگی ستارخان در تبریز که منجر به پیروزی مجدد مشروطه شد، این است که هیچ گاه نباید ناامید شد و می توان حتی در محدوده یک خانه هم مقاومت کرد و پیروز شد.
وی با اشاره به غائله فرقه دموکرات در آذربایجان و تأثیر وفات مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی در حفظ آذربایجان یادآور شد: به عقیده اغلب تاریخ نگاران یکی از بزرگترین عوامل حفظ آذربایجان به عنوان قطعه ای از خاک ایران، شکوه پیوند دین و مردم در این منطقه است که نمود آن در تکریم و گرامیداشت مرحوم آیت الله اصفهانی پس از وفاتشان نقش می بندد.
سید حسن خمینی یادآور شد: پیوند دین با مردم و آذربایجان با ایران و حق هر کدام از این ها نسبت به یکدیگر در سوگواری این مرجع بزرگ تقلید مشخص است و از همین رو یکی از بهترین نمادهای دین خواهی آزادیخواهانه یا آزادیخواهی دین دارانه مردم آذربایجان هستند.
جمعی از مردم شهرستان میانه ضمن حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های ایشان، با یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.