گزارش خبرگزاری فرانسه از اولین سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به رم و پاریس، به هئیت بزرگ سیاسی، اقتصادی همراه رییس جمهور ایران و نیز مسابقه شرکت‌های خودورسازی فرانسه با رقبای دیگر برای حضور در بازار ایران اشاره کرد.

«خبرگزاری فرانسه» در گزارشی از تهران با اشاره به اولین مسافرت خارجی «حسن روحانی» رییس ایران بعد از اجرای برجام نوشت: رییس جمهور ایران قرار است با سفر به ایتالیا و فرانسه در اوائل هفته جاری در پی افزایش مراودات اقتصادی در اولین تور اروپایی خود بعد از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی باشد.
این سفر از دوشنبه هفته جاری آغاز شده و تا چهارشنبه طول می‌کشد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ایران در پی احیا روابط اقتصادی با رم و پاریس که از عمده شرکای اقتصادیش قبل از شدت یافتن تحریم‌های بین‌المللی در ژانویه ۲۰۱۲ بودند، برآمده است.
قرار است در این سفر رییس جمهور ایران را یک هئیت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی همراهی کند. روحانی در نخستین مقصد خود با «سرجیو ماتارالا» رییس جمهور و «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا قبل از سخنرانی در یک نشست اقتصادی دیدار می‌کند.
وی همچنین در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار خواهد کرد.
دکتر روحانی بعد از ایتالیا به پاریس، پایتخت فرانسه رفته و با « فرانسوا اولاند» رییس جمهور این کشور دیدار می‌نماید.
خبرگزاری فرانسه در خاتمه با اشاره به عطش شرکت‌های خودرو سازی فرانسه برای حضور مجدد در بازار ایران و رقبای موجود نوشت: شرکت‌های تولید کننده خودروی فرانسه چون رنو و پژو امید دارند بخشی از سهم سی درصدی در بازار خودروی ایران را مجددا تصاحب کنند اما آن‌ها با تولیدکنندگانی چون آلمان، کره جنوبی، چین و ژاپن رقابت دارند.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.