سفیر ایران در آلمان: برجام یک پیروزی و موفقیت برای نظام است

«علی ماجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان، برجام را یک پیروزی و موفقیت برای نظام دانست و گفت: از نظر من نتیجه ای که از برجام حاصل شد دو پیام داشت، اول عدل و عدالت و دیگری هم در رابطه با نیت افراد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران طی مراسم جشنی به مناسبت برجام در محل سفارت کشورمان در برلین افزود: عدل یعنی برابری و این بدان معناست که هر چیزی در سر جای خودش قرار بگیرد. ما سی و چند سال است که پیروزی انقلاب اسلامی را به حق جشن می گیریم. انقلاب اسلامی برخاسته از خواست ملت بود و مردم به آن باور و اعتقاد داشتند و لذا به نتیجه رسید و با همت ملت ایران تاکنون پایدار مانده است و انشاالله صدها سال هم پایدار بماند. با اینکه فراز و نشیب و فشارها از بیرون زیاد بود و در داخل نیز برخی مواقع، احساسات به جای عقل عمل کرده اند ولی همیشه محکم و استوار ایستاده ایم.
وی تاکید کرد: پیام برجام و تیمی که این توفیق را نصیب ملت کردند این بود که افراد در سر جای خودشان قرار گرفتند. این در واقع نشان داد که عدالت در جای خودش قرار گرفت.
ماجدی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دغدغه احزاب و کشورها یافتن افراد بااستعداد است. این افراد به تدریج انتخاب و رشد می کنند. بعد هم این افراد برای اینکه در قدرت بمانند باید خدمت کنند و اگر خدمتگذار نباشند حزبشان از قدرت می افتد یا اگر فساد کنند از قدرت می افتند. سیستم، خودش در واقع نخبه پرور می شود، دولت ها هم خودشان نخبه پرور هستند چون سیستم، ایجاب می کند که اینطور باشد.
سفیر ایران گفت: دولت جدید نشان داد که اکثر افرادش را بر اساس عدالت و درست انتخاب کرده است. این حداقل در مورد وزارت خارجه درست بوده است. ما متخصص تر از آقای ظریف در ایران به ویژه در رابطه با سازمان ملل متحد نداریم. وی نقش مهمی را در این رابطه ایفا کرد. خوشبختانه برجام به قول ریاست محترم جمهوری به فرجام رسید. ولی کارها هنوز تمام نشده اند و خیلی کارهای برای آینده وجود دارد. ما نیاز داریم که در واقع افراد در جای خوشان قرار بگیرند و ضرورت دارد که در شناخت و گزینش افراد دقت بیشتری شود در غیر این صورت زیان خواهیم کرد.
ماجدی افزود: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران علی رغم اینکه تعدادی از جوانان از کشور رفته اند، مستحکم است و استعدادها به قدری زیاد هستند که هنوز از همه آنها استفاده نکرده ایم. باید زمینه ها برای جوانان و برای باورساختن استعداد آنها فراهم کرد.
ماجدی در ادامه سخنان خود گفت: نکته دومی که می خواستم بدان اشاره کنم، مساله 'نیت' است. انسان برخی مواقع در موضعی قرار می گیرد که باید تصمیم گیری کند حالا برای خانواده، اداره، شهر و یا کشور. اما مهم این است که وقتی کسی تصمیمی را می گیرد چه نیتی دارد یعنی اینکه آیا منافع شخصی، منافع گروهی و منافع کشور را در نظر می گیرد یا اینکه خدا را ناظر بر تصمیمش می گیرد.
سفیر کشورمان در پایان تصریح کرد: افرادی که در هر مقطع و هر سلسله مراتبی قرار می گیرند واقعا تصمیمی نگیرند که شخصی باشد یا تصمیمی نگیرند که این تصمیم برای منافع گروهی و حزبی آنها باشد، حالا هر حزبی که می خواهد باشد. بلکه هنگام تصمیم گیری منافع کشور و منافع ملی را در اولویت قرار دهند. هر چقدر انسان تصمیمش الهی باشد و خدا را ناظر بر تصمیم خود بگیرد آن تصمیم ماندگارتر خواهد بود. به همین دلیل هم هست که پیامبران ماندگارترین افراد در جهان هستند.

 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.