عضو مجمع تشخیص: کسانی که قانون را قبول ندارند، قانون هم آنها را قبول ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که قانون را قبول ندارند، قانون هم آنها را قبول ندارد، گفت: امروز اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات کشور است.

آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین یادواره ۱۱ شهید روستای گرمابسرد از توابع شهرستان دماوند  در خصوص فرمایش‌های مقام معظم رهبری در هفته اخیر در جمع مسئولان نظام اظهار کرد: فرمایش‌های معظم‌له همواره جامع و کامل بوده و همه جملات و کلمات ایشان مهم است.
وی با اشاره به مهم‌ترین فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب افزود: با توجه به شرایطی که در آن هستیم، مهم‌‌ترین بخش فرمایش‌های معظم‌له هشدارهایی بود که نسبت به انتخابات دادند؛ به خصوص جمله تکان‌دهنده ایشان که فرمودند «مردم به کسانی رأی بدهند که کشور را به بیگانه نمی‌فروشند».

*نگرانی رهبری از افراد کمین‌کرده نابه‌کار/ لزوم تلاش مسئولان برای حضور حداکثری در انتخابات
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع نگرانی دارند؛ ایشان احساس می‌کنند که نفوذی وجود دارد و افرادی به دنبال این هستند تا کشور را بفروشند و به همین‌منظور به مردم هشدار می‌دهند که کسانی را انتخاب کنند که این‌گونه نباشند.
محمدی‌عراقی اضافه کرد: فرمایش دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «افراد نا‌به‌کاری کمین کرده‌اند تا حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند»، از دیگر مباحث مهم ‌معظم‌له بود؛ این نشان می‌دهد که ایشان از این باب نگران هستند.
وی تأکید کرد: بنابراین لازم است تا مسئولان به خصوص کارگزاران انتخابات و رسانه‌ها تلاش کنند که حضور مردم کمرنگ نشود تا دشمن به اهداف خود دست پیدا نکند.

*رهبر انقلاب نسبت به طراحی فتنه جدید هشدار می‌دهند / نهادهای قانونی زیر سئوال برده نشود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برداشتم این است که مقام معظم رهبری نسبت به اینکه ممکن است تا دشمن فتنه جدیدی در ایام انتخابات طراحی کرده باشد، هشدار می‌دهند و از مردم می‌خواهند که با همان بصیرت همیشگی در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.
محمدی‌عراقی درباره فشارهای وارده بر شورای نگهبان افزود: با توجه به اهمیتی که انتخابات دارد، همه موظف هستند تا قانون را رعایت کنند؛ بنابراین هیچ‌کسی حق ندارد حتی کسانی که صلاحیتشان رد شده نسبت به نهادهای قانونی کشور معترض شوند و آنها را زیر سئوال ببرند.
وی یادآور شد: اگر کسی اعتراض دارد باید از راه قانونی آن را پیگیری کند و همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند اظهارنظر اشکالی ندارد، اما نباید نهادهای قانونی را زیر سئوال برد.

*کسانی که قانون را قبول ندارند، قانون هم آنها را قبول ندارد/ سوءاستفاده دشمن از زیر سئوال بردن نهادهای قانونی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام راحل در زمانی که برخی می‌گفتند شورای نگهبان را قبول ندارند، فرمودند که یعنی شما قانون را قبول ندارید؛ کسانی که قانون را قبول ندارند، ما می‌گوییم قانون هم آنها را قبول ندارد.
محمدی‌عراقی اضافه کرد: پیگیری حقوق کسانی که فکر می‌کنیم حقی از آنها ضایع شده اشکالی ندارد، اما زیر سئوال بردن نهادهای قانونی و قانون‌شکنی همان‌ موضوعی است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: در سال ۸۸ نیز کسانی پیدا شدند که به جای اینکه از راه قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند به خیابان‌ها ریختند و دست به آشوب زدند؛ دشمن از این موضوع سوءاستفاده و بهره‌برداری کرد و کار به جایی رسید که به عزاداری حضرت امام حسین (ع) نیز جسارت شد، اما تحمل مردم اینجا تمام شد و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

*آمریکا در مسئله هسته‌ای برابر مقاومت ملت ایران کوتاه آمد / مدت‌ها طول کشید تا رهبری اجازه مذاکرات را دادند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مسئله برجام بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در دیدارهای مختلف خودشان از کلمه نفوذ استفاده کرده‌اند و نفوذ چیز جدیدی نیست؛ احساس معظم‌له این است که امروز آمریکا فکر می‌کند می‌تواند با فضاسازی رسانه‌ای به مردم دنیا اینطور وانمود کند که ایران برابر آمریکا به دلیل فشار تحریم‌ها کوتاه آمده است.
محمدی‌عراقی ادامه داد: واقعیت این است که این آمریکا بود که برابر مقاومت ملت ایران در قضیه هسته‌ای کوتاه آمد؛ آنها چندین بار با التماس مقام معظم رهبری را برای اینکه مذاکرات انجام شود، واسطه قرار دادند؛ هرچند مدت‌ها طول کشید که معظم‌له اجازه دادند تا مذاکرات هسته‌ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آمریکا خیلی بیشتر از ملت ایران تحت فشار قرار و به این مذاکرات احتیاج داشت، گفت: موفقیت‌های به دست آمده در زیر سایه مقاومت ملت ایران بوده و به دلیل فشارهای آمریکایی‌ها نبوده است؛ باید مراقب باشیم تا آنها از این فضا به نفع خود بهره‌برداری نکنند به خصوص رسانه‌ها و دولت‌مردان مراقب باشند اینگونه وانمود نشود که مسئله برجام می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد.

*اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات کشور است
عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند حلال مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که آمریکا به ما کمک کند؛ چراکه همزمان با اجرای برجام، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مردم ایران امضا می‌کرد.
محمدی‌عراقی با تأکید بر اینکه آمریکا هنوز همان شیطان بزرگی است که امام خمینی (ره) فرموده بودند، تصریح کرد: اکنون باید به همین چشم به آمریکا نگاه کنیم و بدانیم زیر دستکش‌های مخملی این شیطان بزرگ، دست‌های چدنی پنهان است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.