اختلاف‌نظر صهیونیست ها با فرانسه بر سر ایران

سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس در مصاحبه‌ای به تشریح اختلاف نظر سیاسی مقامات صهیونیستی و فرانسوی بر سر ایران، حزب‌الله و فلسطین پرداخت.

«آلیزا بین-نون» سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» به سه اختلاف نظر سیاسی میان پاریس و تل‌آویو بر سر ایران، حزب‌الله و مسئله فلسطین اشاره کرد.
بین-نون در ابتدای این مصاحبه با بیان اینکه جامعه یهودی فرانسه احساس ناامنی می‌کند. اظهار داشت: «از تابستان گذشته که به اینجا (پاریس) آمده‌ام، با حس ناامنی در جامعه یهودی روبرو شده‌ام؛ به ویژه بعد از حمله به فروشگاه (یهودی) «کوشر» و همچنین حوادث دیگری چون حمله چند روز پیش یک دانش‌آموز ۱۵ ساله به یک معلم (یهودی)».
وی در ادامه افزود، در همه تماس‌های خود با جامعه یهودی فرانسه، آنها می‌گویند احساس می‌کنند که دولت پاریس، هر کاری می‌تواند انجام می‌دهد تا از آنها، کنیسه‌‌هایشان و همین طور مدارس یهودی حفاظت کند.
سفیر اسرائیل در پاریس همچنین گفت، در دیدار با مقامات فرانسوی، آنها نیز بارها بر تعهد خود برای حفاظت از جامعه یهودی و مقابله با رویکرد یهودی‌ستیزی تاکید کرده‌اند.
بین-نون در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارنظر درباره نوع روابط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه پرداخت و گفت، برعکس تصویری که رسانه‌ها ارائه می‌دهند، روابط آنها بسیار خوب و عالی است.
وی در تایید مدعای خود با اشاره به دیدار آخر نتانیاهو و اولاند گفت: «آنها درباره بسیاری از نگرانی‌های مشترک خود گفت‌وگو کردند؛ از جمله درباره تروریسم جهانی و برنامه هسته‌ای ایران».
این مقام اسرائیلی در ادامه افزود: «ایران و فرانسه نگرانی مشترکی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارند و پاریس هیچ توهم و خیال خامی درباره اهداف بلندمدت ایران ندارد. به‌رغم این تفاهم، اسرائیل و فرانسه در دیدگاه سیاسی کاملا با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند».
بین-نون در بخش دیگری از سخنان خود به سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: «فرانسه به همراه اعضا ۱+۵ با ایران به توافق رسید. روحانی قرار است ظرف چند روز آینده به پاریس سفر کند. فرانسه معتقد است تشویق نیروهای معتدل در ایران، می‌تواند تغییراتی به همراه آورد. اما ما دیدگاه کاملا متفاوتی داریم».
وی سپس به موضوع مورد اختلاف دیگر میان اسرائیل و فرانسه اشاره کرد و گفت: «فرانسه میان شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله تفاوت قائل می‌شود. شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد. آنها بر این باورند، غرب باید با شاخه سیاسی حزب‌الله وارد گفت‌وگو شود».
آلیزا بین-نون در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به مسئله فلسطین، بیان کرد: «پاریس بر این باور است برای شکستن بن‌بست میان ما و فلسطینی‌ها به ابتکارعمل‌های جدید نیاز است. فرانسه همچنین معتقد است فشار بین‌المللی بر اسرائیل باعث از سرگیری مذاکرات می‌شود. از سوی دیگر، فلسطینی‌ها دائما خواستار نقش اروپا در این مسئله هستند. آنها فکر می‌کنند با کنار زدن اسرائیل، ما تسلیم می‌شویم و با همه درخواست‌های آنها موافقت می‌کنیم».
ناملطفا نام خود را وارد نماییدنام

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.