معرفی سریال‌های نوروز ۹۵ و حواشی آن‌ها/ از سوپراستارهای بیمار تا شکایت از سیامک انصاری!

امسال نیز همچون سنوات پیشین تلویزیون چند ماه قبل از آغاز سال نو دست به کار شده تا سریال‌هایی را برای این ایام آماده کند. رقابت میان شبکه‌ها داغ است و هر کدام سعی کرده‌اند تا با انتخاب بهترین بازیگران و نام‌آورترین کارگردانان، گوی سبقت را از رقیب خود بربایند.

تلویزیون هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع تعطیلات سال نو، برنامه‌های ویژه‌ای را برای پر کردن اوقات فراغت مخاطبان در نظر می‌گیرد. از فیلم‌های جدید و به روز سینمای جهان که گاه از کیفیت چندان مناسبی هم برخوردار نیستند گرفته تا جُنگ‌های شادی که بارها و بارها دیده‌ایم‌شان اما همچنان برایمان جذاب هستند؛ البته حس نوستالژیکی که این برنامه‌ها برایمان زنده می‌کنند، لذت دیدن این آیتم‌های کوتاه را افزون می‌کند.
اما جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیون در نوروز، سریال‌هایی هستند که به مناسبت این ایام ساخته شده و برای بینندگان پخش می‌شوند. سریال‌هایی که گاه چنان جذابند که میهمانی‌های خانوادگی و عیدانه را تبدیل به سالن‌های کوچک سینما می‌کنند و گاه آن‌قدر بی خاصیت هستند که همچون بعضی از شبکه‌های تلویزیون، بود و نبودشان با هم تفاوتی نمی‌کند.
امسال نیز همچون سنوات پیشین، تلویزیون سنت‌شکنی نکرده و سریال‌هایی را برای ایام نوروز آماده نموده است؛ ساخت این مجموعه‌ها را هم به افرادی سپرده که کار خود را در عرصه تلویزیون بلد هستند و به قولی امتحان خود را پس داده‌اند.
در این گزارش سعی می‌کنیم تا نگاهی گذرا به این مجموعه‌ها بیندازیم و در مورد حواشی پیرامون آن‌ها برایتان بگوییم.
 
شبکه اول سیما: عوامل سریال «دودکش» این بار در «فروشگاه بزرگ»

محمد حسین لطیفی که ساخت سریال‌هایی چون «دودکش» و «تنهایی لیلا» را در کارنامه خود دارد در مورد این مجموعه گفته است:« فروشگاه بزرگ سریالی خانوادگی است که درونمایه‌ای طنز دارد و در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته خواهد شد. داستان آن، نقدی بر جامعه کنونی است که حول اقتصاد کشور رقم خواهد خورد.»
گفته می‌شود در این سریال بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز و نگار عابدی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است. فیروز مشتاق در ایام نزدیک به سال نو به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد، او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبروست، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد.
 
شبکه دوم سیما: نوروز ۹۵ با طعم «زعفرانی»

«زعفرانی» نام سریالی است به کارگردانی حامد محمدی و با بازی ستاره اسکندری، نرگس محمدی، مهدی هاشمی و مهران احمدی.
ایرج محمدی (تهیه‌کننده) درباره این مجموعه گفته است: «زعفرانی» حاوی داستانک‌های زیادی است ولی از نظر داستان‌پردازی یک خط کلی دارد که به سرنوشت یک خانواده می‌پردازد. ویژگی داستانی این سریال این است که به مسایل و هنجارهای خوب اجتماعی توجه دارد و قصه‌ها را در وضع ایجابی روایت می‌کند. درواقع ما در این سریال شخصیت‌های منفی نداریم بلکه شخصیت‌های خاکستری در قصه حضور دارند.
لازم به توضیح است که حامد محمدی پیش از این تجربه، فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با بازی نازنین بیاتی، جواد عزتی و رضا ناجی را کارگردانی کرده است.
 
شبکه سوم سیما: «ویلا» ساخته نشد و «قرعه» به نام سیروس مقدم افتاد، شاید هم نه!
 
اما یکی از بحث‌برانگیزترین اتفاقات در حوزه سریال‌های مناسبتی، حول مجموعه «ویلا» به کارگردانی مرضیه برومند رخ داد.
مهران مهام تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد دارد سریال «ویلا» را به کارگردانی مرضیه برومند و با بازی سیامک انصاری تهیه کند. این سریال قرار بود برای ایام نوروز ۹۵ از آنتن شبکه سه پخش شود اما چندی بعد مرضیه برومند خبر توقف ساخت سریال را داد. وی گفت: به دلیل بیماری سیامک انصاری بازیگر اصلی سریال، ساخت آن منتفی شده است. برومند ادامه داد: متاسفانه سیامک انصاری دچار بیماری شد و امکان حضور در پروژه را نداشت. از سوی دیگر ما هم نتوانستیم بازیگر دیگری را جایگزین کنیم و چون فرصت چندانی هم نداشتیم، به ناچار و با صلاحدید تلویزیون، ساخت این مجموعه منتفی شد.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد. تهیه‌کننده سریال در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که از سیامک انصاری شکایت کرده است. مهام ادامه داد: آقای انصاری با بنده قرارداد دارند و تا زمانی که خسارت بنده را پرداخت نکنند، اجاره نمی‌دهم در پروژه دیگری حضور پیدا کنند
به هر روی «ویلا» ساخته نشد تا «قرعه» به کارگردانی سیروس مقدم جایگزین آن شود. زوج سیروس مقدم و الهام غفوری که سریال پرمخاطب «پایتخت» را در کارنامه هنری خود دارند وارد میدان شدند. سیروس مقدم که قصد داشت سریال «سنگ پا» را برای ایام رمضان کارگردانی کند، این پروژه را موقتا متوقف کرد تا بتواند ساخت سریال «قرعه» را آغاز کند.

اما مثل اینکه حواشی ساخت سریال نوروزی شبکه سه تمامی نداشت. چند روز پس از انتشار این خبر، الهام غفوری در مصاحبه با خبرگزاری فارس، خبر ساخت این سریال را رد کرد و گفت: قرار است این سریال را فرد دیگری بسازد و گروه ما از الان روی سریال «سنگ پا»‌ برای ماه رمضان سال آینده متمرکز شده است.
تا بدین لحظه خبر موثقی درباره سریال نوروزی شبکه سوم سیما منتشر نشده اما به نظر می‌رسد مجموعه «قرعه» گزینه محتمل مدیران شبکه سوم سیما باشد. باید دید در مدت کوتاه باقیمانده چه تیمی کار را به دست گرفته و کنداکتور این شبکه محبوب را پر می‌کند.

شبکه پنج سیما: سوپراستارهای سینما و تلویزیون در «بیمار استاندارد»
 
«بیمار استاندارد» را سعید آقاخانی کارگردانی می‌کند و بازیگران مشهوری چون بابک حمیدیان، جواد عزتی، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی، حسین محب اهری، هومن حاجی عبدالهی، امید روحانی و… در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.
داستان سریال «بیمار استاندارد» درباره شخصیتی به نام بهنام است که در رشته بازیگری درس خوانده و با یک شیوه درمانی درگیر شده و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه‌شان نکرده است.
لازم به توضیح است که فیلمنامه این مجموعه را بهرام توکلی می‌نویسد. توکلی یکی از فیلمسازان تحسین شده سینمای کشور است که ساخت فیلم‌هایی چون «اینجا بدون من»، «پا برهنه در بهشت»، «من دیگو مارادونا هستم» و… را در کارنامه هنری خود دارد.
 
حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این مجموعه‌ها می‌توانند بیشترین بیننده را در ایام نوروز به خود جلب کنند.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.