ظریف: آماده گسترش مناسبات دوجانبه با بانکوک هستیم

وزیر امور خارجه ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات دوجانبه با تایلند گفت: بازار ایران می تواند نقش محوری در زمینه های مختلف برای شرکای تایلندی داشته باشد.

محمد جواد ظریف امروز (یکشنبه) در دیدار با دون پرامودوینای آخرین تحولات در روابط دوجانبه و راه های گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تهران-بانکوک را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
وزیر امور خارجه به روند رو به جلو مناسبات دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مناسبات تهران و بانکوک بر اساس احترام متقابل و علائق دیرینه همواره مبتنی بر منافع مشترک رو به جلو و پیشرفت داشته و جمهوری اسلامی ایران آمادگی گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی دارد.
ظریف با تبیین نتایج توافق برجام و آثار گسترده آن درمرحله پساتحریم خاطرنشان کرد: ما ظرفیت های فراوانی فرا روی موسسات دولتی وخصوصی دو کشور برای بحث و بررسی درچهارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور و ایجاد فرصت هایی هر چه بیشتر بر صاحبان صنایع و تجار دو کشور داریم.
وی سفر مقامات عالیرتبه تایلند برای گسترش و تعمیق مناسبات دوکشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازار جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش محوری در ترانزیت، تبادلات منطقه ای، صادرات مجدد، همکاری های چند جانبه ، تقویت همکاری های کشاورزی، شیلات و آبزیان را برای شرکای تایلندی خود ایفا کند.
وزیر امور خارجه با یادآوری همکاری های سازنده دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب رایزنی و مشارکت فعال در راستای توسعه پایدار، همکاری برای صلح و ثبات و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را اعلام کرد.

** تایلند علاقمند به گسترش مناسبات با ایران است
دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار دستاوردهای کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای ارتقای همکاری های بانکوک و تهران را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.
وی افزود: همواره روابط دو کشور بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک بر پایه های متینی استوار بوده است و امروز درتهران با حضور هیئت تجاری بزرگ در صدد شناسایی فرصت های همکاریهای سیاسی ، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران می باشیم.
وزیر امور خارجه تایلند در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از آثار مثبت نتایج توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ اضافه کرد:امیدواریم در خلال رایزنی های جدید بتوانیم زمینه های همکاری های دو جانبه را بین دو کشور ارتقاء بخشیم.
دون پرامودوینای خواهان همکاری های هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران به منظور تشریک مساعی بین المللی و منطقه ای شد و گفت: تایلند در چهارچوب رایزنی ها و منافع مشترک دو کشور علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاری های خویش را در سازمان های بین المللی و منطقه ای مختلف افزایش بخشد.
به گزارش ایرنا، دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران امروز در صدر یک هیات بلندپایه وارد تهران شد.
ناملطفا نام خود را وارد نماییدنام

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.