آغاز سفرهای پساتحریمی روحانی از اروپا

گفته می‌شود ایتالیا جزو معدود کشورهای اروپایی بود که حتی در شرایط بد تحریمی نیز روابط اقتصادی خود با ایران را حفظ کرد و برهمین اساس هم انتظار می‌رود در سفر اخیر روحانی به این کشور بحث‌های مهمی بین مسوولان ایران و ایتالیا صورت بگیرد و ناظران آینده‌ای روشن را برای روابط آتی دو کشور پیش‌بینی می‌کنند.

سفر دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان به رم که (دوشنبه) در راس هیاتی تجاری ۱۲۰ نفره با بیش از ۶ وزیر و به دعوت نخست‌وزیر و رییس‌جمهور ایتالیا انجام می‌شود در بخش‌های مختلفی به‌ویژه سیاسی و اقتصادی حائز اهمیت است. این اولین مقصد اروپایی روحانی در پسابرجام است.
دیدار و گفت‌وگو با جورجو ناپولیتانو رییس‌جمهور، ماتئو رنتسی نخست‌وزیر، تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا و مقام‌های بلند پایه این کشور جزو برنامه‌های رییس‌جمهور کشورمان در سفر به ایتالیاست.
از دیگر برنامه‌های سفر روحانی حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست‌وزیر واتیکان است. روحانی پس از آن در روز چهارشنبه ۷ بهمن، رم را به مقصد پاریس ترک خواهد کرد.

بخش دوم سفر رییس‌جمهور به اروپا دیدار و گفت‌وگو با مسوولان بلندپایه ایران و فرانسه در اروپا درباره مسائل دو جانبه و تحولات منطقه است.
ملاقات و گفت‌وگو با مدیرکل یونسکو، دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذاران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه نیز از دیگر برنامه‌های روحانی در پاریس اعلام شده است.
امضاء اسناد همکاری‌های دوجانبه، ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌هایی هستند که قرار است رییس‌جمهور و هیات ایرانی طی این سفر ۴ روزه به اروپا در آن‌ها حضور یابند.

رییس جمهور پنج شنبه ۸ بهمن ماه پس از اتمام دیدارهای رسمی با مسوولان فرانسه، پاریس را به مقصد تهران ترک و به کشور باز خواهد گشت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.